رئیس اداره هواشناسی سرخس از وزش طوفان، کاهش دید و پایین آمدن کیفیت هوا در روزهای پایانی هفته خبر داد.

وزش طوفان و کاهش دید در شهرستان سرخس پیش‌بینی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، علی تبریزنیا اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان سرخس شاهد طوفان، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی سرخس با بیان اینکه سرخس در ۳روز گذشته روزهای گرمی را پشت سر گذرانده است، تصریح کرد: روز گذشته دمای هوا در شهرستان سرخس به ۴۲ درجه رسید و برای سومین روز متوالی با ثبت دمای بالای ۴۰ درجه، گرمترین شهر استان گزارش شد.

وی اظهار کرد: روزهای آینده کاهش چند درجه‌ای دمای هوا را داریم و دمای هوا بین ۳۷ تا ۳۹ درجه در نوسان خواهد بود اما از روز سه‌شنبه هفته آینده مجدداً روند افزایشی دما را خواهیم داشت.

تبریزنیا پدیده گرد و غبار را پدیده جوی غالب روزهای آینده ذکر کرد و گفت: با توجه به بروز طوفان و گرد و خاک و کاهش دید، لازم است رانندگان در مسیر مواصلاتی مشهد- سرخس احتیاط لازم را داشته باشند.

رئیس اداره هواشناسی سرخس در ادامه به کاهش میزان بارندگی شهرستان سرخس نسبت به سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: میزان بارندگی‌های شهرستان سرخس نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته، همچنین میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره آماری بلند مدت نیز ۵۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین متوسط بارندگی در شهرستان سرخس ۱۹۱.۹ میلیمتر است، افزود: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از اول مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون، ۸۳.۵ میلیمتر بارندگی در شهرستان سرخس ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.