کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: تهران امروز با افزایش ابر، گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید همراه می‌شود و احتمال رگبار و رعدوبرق و گردوخاک هم وجود دارد.

پیش‌بینی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها

به گزارش قدس آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، «امین حسین نقشینه» به تشریح وضعیت جوی و آب و هوا پرداخت و اعلام‌کرد: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نقاطی از خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان، مناطقی در نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، گاهی رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امشب در شمال آذربایجان غربی رگبار و رعدوبرق وبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، افزود: بارش‌ها در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی تشدید می‌شود.

نقشینه خاطرنشان‌کرد: فردا در نقاطی از اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و کرمان، رشد ابر و رگبار پراکنده در ساعت‌های بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه‌داد: همچنین با گذر امواج کم دامنه تر از لایه‌های میانی جو از نوار شمالی کشور، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی گفت: فردا شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خواهد بود و یکشنبه این وضعیت تداوم خواهد داشت‌.

نقشینه تاکید کرد: شنبه و یکشنبه در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در نقاطی از استان‌های البرز، تهران و سمنان ارتفاعات شمال فارس و هرمزگان هم افزایش ابر و بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه‌داد: شنبه در نقاطی از آذربایجان شرقی و عربی زنجان دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و مازندران بارش پراکنده، طی سه روز آینده وزش باد در شرق کشور شدید شده و سبب خیزش گردوخاک می‌شود و امروز دریای خزر و روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

به گفته نقشینه، تهران امروز با افزایش ابر گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید همراه می‌شود و احتمال رگبار و رعدوبرق و گردوخاک هم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دما امروز پایتخت به ۲۹ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم ۱۷ درجه گزارش شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.