رئیس آموزش و پرورش خارگ گفت: با توجه به شرایط خاص جزیره و غیربومی بودن نیروها امروز این مجموعه با مشکل تامین نیروی انسانی روبرو است.

رئیس آموزش و پرورش خارگ: آموزش و پرورش خارگ با مشکل نیروی انسانی روبرو است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه ندیم‌زاده روز جمعه در نشست با مسئولان اجرایی خارگ اظهار کرد: امروز ۶۰ درصد نیروهای مجموعه آموزش و پرورش خارگ به دلیل غیربومی بودن نیروها متقاضی انتقال هستند.

وی با اشاره به میانگین جمعیت یک هزار و ۵۰۰ نفری دانش‌آموزی خارگ افزود: در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ سرجمع ۲۳ نیروی ورودی، سه نیروی بازنشسته و ۱۰ نیروی خروجی، سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ نیز ۱۵ نیرو وارد، ۹ نفر بازنشسته و ۱۶ نفر خروجی و در سال تحصیلی جاری نیز ۲۲ نیرو وارد، ۱۱ نفر بازنشسته و ۱۲ نفر خروجی داریم.

رئیس آموزش و پرورش خارگ تصریح کرد: در زمان حاضر تمام معلمان دوره ابتدایی در جزیره خارگ زن هستند این درحالی است که از پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی برای پسران باید معلمان مرد باشند.

وی یادآور شد: ۴۱.۵ درصد از معلمان جزیره خارگ معادل ۴۴ نفر در مقطع ابتدایی و در متوسطه اول نیز ۲۸ درصد معادل ۳۰ نفر زن و ۳۰ درصد معادل ۳۲ نفر مرد هستند.

ندیم‌زاده گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴۳ نیروی مجرد در مجموعه آموزش و پرورش وجود داشت که با وجود همکاری شرکت پایانه‌های نفتی در زمینه تامین غذا و فراهم کردن زیرساخت‌های جابه‌جایی آنان اما بازهم مشکلاتی در این زمینه وجود داشت.

وی تاکید کرد: نیاز است برای برطرف کردن مشکلات تامین نیروی آموزش و پرورش خارگ از نیروهای بومی منطقه استفاده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ افزود: این جزیره از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط خاصی است که این اهمیت برای اداره کل آموزش و پرورش جایگاه والایی دارد.

وی جمعیت دانش‌آموزی خارگ را یک هزار و ۴۶۰ دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: از این شمار ۷۰۷ نفر دختر و ۷۵۳ نفر پسر هستند.

ندیم‌زاده اضافه کرد: جزیره خارگ ۶۸ کلاس درس شامل ۳۰ کلاس ابتدایی، سه کلاس استثنایی، ۲۶ کلاس متوسطه اول و دوم و ۹ کلاس هنرستان در قالب ۱۳ مدرسه شامل ۶ مدرسه ابتدایی، یک مدرسه استثنایی، ۲ مدرسه متوسطه اول، ۲ مدرسه متوسطه و ۲ مدرسه کاردانش فعال هستند.

وی در خصوص هنرستان‌های فعال در جزیره خارگ گفت: در زمان حاضر ۲ رشته موتورهای دیزل دریایی و برق صنعتی برای پسران و تصویرسازی دیجیتال برای دختران تدریس می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ اضافه کرد: هرچند تاکنون مشکلات و معضلات نیروی انسانی با همت مسئولان جزیره خارگ برطرف شده اما با توجه به بازنشستگی بخشی از نیروها و درخواست انتقال بخش دیگر لازم است که در این خصوص چاره اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.