بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس پس از گزارشی مبنی بر گمراه کردن پارلمان از مجلس عوام استعفا داد.

پرونده‌ای که بوریس جانسون را به استعفا وا داشت

به گزارش قدس آنلاین، بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق بریتانیا و از رهبران قبلی حزب محافظه‌کار این کشور، از مقام خود به عنوان نماینده پارلمان استعفا داده است.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه به نقل از رسانه‌های خارجی گزارش داد که استعفای جانسون در پی تکمیل گزارش یک کمیته اخلاق پارلمان درباره اظهارات او پیرامون مهمانی در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه کرونا رخ داده است.

المیادین نوشت: بوریس جانسون ۵۸ ساله تصمیمش برای استعفا را برگشت ناپذیر و قطعی خوانده است و این به این معنا خواهد بود که با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان (به علت کناره‌گیری یک عضو پارلمان) فشار سیاسی مضاعفی به ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی انگلیس (به علت یارگیری در پارلمان) تحمیل خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های غربی، آقای جانسون متهم بود که آگاهانه درباره این مهمانی‌ها به پارلمان مطالب خلاف واقع گفته است.

مهمانی‌های دوران قرنطینه، که به «پارتی‌گیت» مشهور شد، یکی از رسوایی‌های زنجیره‌ای بود که سرانجام بوریس جانسون را به کناره‌گیری از رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری بریتانیا ناچار کرد.

جانسون در متن طولانی که برای استعفا از پارلمان نوشته گفته است که درباره اینکه فکر می‌کرده مهمانی‌های دوران کرونا نقض مقررات قرنطینه نبوده «دروغ نگفته است».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.