رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان پرداخت وام های دانشجویی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را اعلام کرد.

رئیس صندوق رفاه بیان کرد؛ زمان پرداخت وام های دانشجویی

مسعود گنجی درباره زمان پرداخت وام های دانشجویی در نیسمال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ گفت: ثبت نام و تایید وام های دانشجویی به تازگی تمام شده است و معمولاً کارشناسان صندوق رفاه دانشجویان نیز دو هفته روی آن کار می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرصت داشتند برای درخواست وام های دانشجویی ثبت نام کنند، سپس کارشناسان دانشگاه ها تا ۸ خرداد زمان دارند تا مدارک دانشجویان را بررسی و تأیید کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: براساس درخواست دانشگاه ها این مهلت یک هفته دیگر نیز تمدید شد. اکنون این مهلت به پایان رسیده و سایت صندوق رفاه دانشجویان بسته شده است و از امروز شنبه ۲۰ خرداد تا چهارشنبه ۲۴ خرداد کارشناسان صندوق رفاه فرصت دارند، پرونده های ارسالی از سوی دانشگاه ها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در بررسی کارشناسان صندوق اگر پرونده ها دارای ایراداتی باشند به دانشگاه ها عودت داده شده و اگر شرایط لازم را داشته باشند، تأیید می‌ شوند، اگر بررسی پرونده ها در هفته جاری به اتمام برسد، از شنبه هفته آینده پرداخت وام های دانشجویی آغاز می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: ولی اگر بررسی پرونده ها در هفته جاری به اتمام نرسد و کارشناسان صندوق درخواست تمدید مهلت کنند، احتمالاً این مهلت یک هفته دیگر نیز تمدید می‌شود در آن صورت پرداخت وام های دانشجویی از اول تیرآغاز می شود.

وی ادامه داد: اولین وامی که پرداخت خواهیم کرد وام تحصیلی بوده و سپس وام شهریه را پرداخت خواهیم کرد پس از آن وام ضروری پرداخت خواهد شد و در مرحله چهارم وام ودیعه مسکن را ارائه خواهیم داد.

گنجی با بیان اینکه این فرایند احتمالاً بیست و یک روز طول خواهد کشید افزود: امسال هر دانشجویی که برای دریافت انواع وام های تحصیلی ثبت‌نام و دانشگاه آن را تأیید کرده‌ است وام دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه ها از میان دانشجویانی که ثبت‌نام کرده بودند ۱۰ هزار نفر یعنی حدود ۵ تا ۶ درصد را به دلیل نقص مدرک و دلائل دیگر تایید نکرده اند.

رئیس صندوق رفاه افزود: بعد از پرداخت وام ها، اگردانشجویان مشاهده کردند، وام به حساب آن ها واریز نشده است، برای پیگیری به دانشگاه های خود مراجعه کنند تا دلیل عدم پرداخت مشخص شود، اگرمشکل ازسوی دانشجو باشد که مقصر خودشان هستند، اما اگراز طرف دانشگاه باشد با صندوق رفاه مکاتبه کنند تا کارها انجام شود که البته زمان‌بر خواهد بود چون باید بررسی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.