به گفته رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه، طبق بررسی‌های صورت گرفته هفت تا هشت هزار کارگر ساختمانی در کرمانشاه پشت نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند.

صف  ۸ هزار نفری کارگران ساختمانی کرمانشاه پشت نوبت بیمه تامین اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، سید حاجی علی حاجت‌خواه  با بیان اینکه بخش عمده کارگران پشت نوبتی بیمه تامین اجتماعی یعنی حدود سه هزار نفر مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز به طور میانگین در هر شهرستان ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر پشت نوبتی داریم.

وی ادامه داد: پشت نوبتی‌ها شامل طیف گسترده‌ای از کارگران از جمله کارگران ساده، استادکاران و ... هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در گذشته چیزی نزدیک به ۲۶ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار داشتند، تعداد کنونی کارگران بیمه شده را ۱۸ هزار نفر عنوان کرد.

حاجت‌خواه از پالایشی که در گذشته برای بیمه کارگران ساختمانی استان صورت گرفت یاد کرد که باعث شده تعداد زیادی از افرادی که واقعا کارگر نبوده، اما از مزایای این نوع بیمه بهره‌مند می‌شدند حذف شوند.

وی حق بیمه پایین‌تر کارگران ساختمانی را عاملی دانست که سبب شده برخی از فعالین در سایر مشاغل به سمت استفاده از بیمه کارگران ساختمانی آوردند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی برای مدتی متوقف بود و  اخیرا مقرر شده کارگران ساختمانی پشت نوبت به تدریج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم متناسب با کارگران پشت نوبتی استان، سهمیه مناسبی برای بیمه کارگران ساختمانی کرمانشاه بگیریم.

حاجت‌خواه اضافه کرد: افراد پشت نوبتی از قبل شناسایی شده‌اند تا هر زمان که طرح ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی نهایی شد، بتوان به سرعت کارگران کرمانشاه را معرفی کرد.

وی از بیمه به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کارگران ساختمانی یاد کرد و افزود: بسیاری از این کارگران به جهت درآمد پایین امکان پرداخت حق بیمه آزاد را ندارند و به ناچار پشت نوبت بیمه کارگران ساختمانی در انتظار هستند.

وی بیمه را یکی از ملزومات شغل کارگران ساختمانی دانست و عنوان کرد: کارگران ساختمانی به دلیل شرایط ویژه کار از جمله کار کردن در ارتفاع، کار با مصالح ساختمانی سنگین و ... بسیار در معرض حوادث و سوانح ناشی از کار قرار دارند و وقتی که بیمه نداشته باشند، اگر حادثه‌ای برای آنها رخ دهد برای تمام عمر دچار مشکل می‌شوند و  زندگی خود و خانواده‌ آنها خصوصا از نظر معیشتی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.