رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به فقدان خوابگاه در این دانشگاه از مسئولان استانی خواست تا پروژه ساخت خوابگاه این دانشگاه در پروژه های اولویت دار سفر دوم رئیس جمهور به گلستان قرار بگیرد.

خوابگاه دانشگاه گلستان چشم انتظار سفر دوم رئیس جمهور

به گزارش قدس انلاین، دکتر علی خواجه شاهکویی در جمع اعضای کمیسیون دانشجویی و کمسیون اقوام و مذاهب استان گلستان با اشاره به اینکه دانشگاه گلستان به عنوان بزرگترین دانشگاه استان دارای بیش از ۱۹۰ عضو هیئت علمی است، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴ هزار و ۸۶۰ دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۳۵ رشته مقطع کارشناسی، ۵۰ رشته مقطع ارشد و ۶ رشته مقطع دکتری بسترهای تحصیل دانشجویان در دانشگاه جامع گلستان است، افزود: آمار ۷۰ درصدی اساتید جوان و ۳۳ درصدی اساتید بانو نشان دهنده پویایی دانشگاه توجه به فرهیختگان جوان و بانوان عالم و دانشگاهی در استان است.

رئیس دانشگاه گلستان با تاکید بر اینکه از روز ابتدایی قول دادم تا سایت دانشگاه در شهر سرخنکلاته را فعال و با انتقال دانشجویان به این سایت به دنبال ایجاد بزرگترین مجتمع دانشگاهی استان باشیم، خاطرنشان کرد: به فضل خدا و حمایت های استاندار محترم توانستیم با وجود ریسک های بسیاری که داشتاین انتقال را انجام دهیم.

خواجه شاهکویی ساخت خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه بزرگ و جامع را مهمترین درخواست دانشجویان و مسئولان دانشگاه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر و فقدان یک خوابگاه برای دانشگاه هم از منظر فرهنگی به دلیل حضور دانشجویان در پانسیون ها ما را با چالش مواجه کرده و هم به دلیل درج واژه بدون خوابگاه در دفترچه کنکور باعث عدم حضوربرخی از دانشجویان غیربومی نخبه در دانشگاه گلستان می شود.

وی از ساخت ساختمان مشاوره و سلامت دانشگاه توسط خیرین خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه در حال ساخت بوده و اسکلت بندی اصلی آن اجرایی شده که امیدواریم به مرور این پروژه نیز همچون پروژه سلف سرویس دانشگاه که در حال ساخت بوده و تا مهرماه آماده بهره برداری می شود به فرجام برسد.

رئیس دانشگاه گلستان با بیان اینکه خواسته ما از استاندار و مسئولان انقلابی استان گلستان این است که در سفر دوم رئیس جمهور پیگیر اخذ اعتبار ویژه برای ساخت خوابگاه دانشگاه ما باشند، ادامه داد: بدون تردید در صورتی که این پروژه در زمره پروژه های اولویت دار سفر قرار بگیرد می تواند بخش عمده ای از مشکلات دانشجویان ما را مرتفع کرده و یک گام بزرگ برای دولت در استان تلقی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.