مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در مورد موج‌های دریایی در دریای عمان و خلیج فارس اشاره کرد و گفت: تا چند روز آینده رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در بسیاری از استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود.

رگبار باران‌های بهاری و باد شدید در بسیاری از نقاط کشور تا روزهای آینده

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اردبیل و ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات گلستان، سمنان، خراسان شمالی، اصفهان و کرمان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در شمال غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی نیز رگبار و باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک در برخی نقاط خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: در سه روز آینده در بخش‌های از شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت‌.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای عمان در پنج روز آینده مواج خواهد بود، گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه ۲۳ خرداد تا پنج‌شنبه خلیج فارس مواج است.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در مورد موج‌های دریایی

وی ضمن تشریح هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در مورد موج‌های دریایی، گفت: پتانسیل تقویت توفان خیلی شدید گرمسیری‌ به توفان حدی گرمسیری ‌ و تاثیرات توفان گرمسیری شامل افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در سواحل و فراسواحل دریای عمان و خلیج فارس از صبح دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۲ تا اواخر وقت شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی  افزود: در این راستا روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۲‌ افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۳ متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا ۲/۵ متر در سواحل تا ۲ متر و روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۳‌ افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۳ متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا ۲/۵ متر در سواحل تا ۲ متر و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۱/۵ متر طی بعداز ظهر و شب، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۴‌ افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۴ متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا ۲/۵ متر در سواحل تا ۲ متر، در مرکز خلیج فارس تا ۲ متر و مناطق شمالی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۱/۵ متر، روز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۴ متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا ۲/۵ متر در سواحل تا ۲ متر، در مرکز و شرق خلیج فارس تا ۲/۵ متر و در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۱/۵ متر، پیش‌بینی می‌شود.

‌ضیائیان گفت: روز جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۲۶‌ افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان فراسواحل تا ۳/۵ متر در سواحل تا ۳ متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا ۲ متر در سواحل تا ۱/۵متر، در فراسواحل خلیج فارس تا ۲/۵ متر و در سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز بین ۱تا۲ متر و روز شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۲۷‌ افزایش ارتفاع امواج در شرق دریای عمان تا ۲/۵ متر، در غرب دریای عمان در فراسواحل تا ۲ متر در سواحل تا ۱/۵ متر، در خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۱/۵ مترف پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، به تدریج افزایش شدت باد با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین بدازظهر امروز در تهران وزش باد شدید، رگبار باران، گاهی رعدوبرق داریم و امشب نیز وزش باد شدید در پایتخت ادامه دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۴ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۱۹ خرداد ۱۷۹ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۵۸ میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری ۱۳.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.