رکورددار کامپوند ایران با اشاره به اینکه هدفش کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو است از عدم اعزام تیم‌ملی تیروکمان به مسابقات جهانی آلمان به دلیل کمبود منابع مالی انتقاد کرد.

تیرانداز رکوردار ایران: به دلیل مشکل مالی به قهرمانی جهان نمی‌رویم!

محمد صالح پالیزبان که در کاپ آسیایی سنگاپور رکورد بین‌المللی کامپوند ایران را بعد از ۹ سال شکست و در نهایت موفق به کسب مدال طلا شد اظهار کرد: رکورد بین المللی ایران در ماده کامپوند ۷۱۰ بود که موفق شدم آن را در کاپ آسیایی سنگاپور به ۷۱۴ ارتقاء دهم و پس از ۹ سال رکورد بین‌المللی کشور را جابجا کنم. در مرحله سوم کاپ آسیا موفق شدم رکورد ۷۱۴ از ۷۲۰ را ثبت کنم و جایگاه اول رنکینگ مسابقات را به دست آوردم و پس از ۹ سال موفق شوم رکورد ایران را مجددا جابجا و به نام خود ثبت کنم.

رکوردم بین‌المللی است

این کماندار تیم‌ملی ایران با اشاره به اینکه قبلا در مسابقات داخلی انتخابی تیم‌ملی در ایران رکورد ۷۱۳ را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: دست یافتن به امتیاز ۷۱۳ در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی منجر به جابجایی رکورد شده بود اما رکوردی که موفق به ثبت آن شدم، بین‌المللی است. بسیار خوشحالم از اینکه توانسته‌ام در مسابقات بین‌المللی رکورد کامپوند ایران را ارتقاء بخشم و از همه افرادی که در این مسیر به بنده کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوار هستم در ادامه مسیر نیز بتوانم به بهترین شکل عمل کنم.

تیم‌ها با ترکیب اصلی بازی‌های آسیایی به کاپ آسیا می‌آیند

وی در مورد کسب مدال طلا در مسابقات کاپ آسیایی سنگاپور، عنوان کرد: طی دو سال گذشته بسیار تلاش کردم تا شرایط را بهبود بخشم. در مسابقات کاپ آسیایی همواره منوال بر این است که تیم‌ها قبل از بازی‌های آسیایی با ترکیب اصلی به مسابقات اعزام می‌شوند و در این دوره‌ از رقابتها نیز کشورهای قدرتمند تیروکمان آسیا با ترکیب اصلی به مسابقات آمده بودند.

این مدال‌آور کامپوند ایران در کاپ آسیا، افزود: با توجه به رکوردها و نتایج به دست آمده، از نظر تیمی کار بسیار سختی را در بازی‌های آسیایی داریم و فدراسیون تیروکمان باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون شرایط را برای حضور هر چه بهتر ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی فراهم کند.

هدفم کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی است

پالیزبان با بیان اینکه از کسب مدال طلا در این دوره از مسابقات بسیار خوشحال هستم و تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا بتوانم مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را نیز کسب کنم، گفت: تیم‌ملی کره قدرتمندترین تیم آسیا است و اصلی‌ترین‌ حریفان من در این مسابقات از کره‌جنوبی، مالزی و هند هستند که خوشبختانه توانستم در کاپ آسیایی سنگاپور آن‌ها را شکست دهم و اگر بتوانم به همین شرایط در بازی‌های آسیایی مسابقه دهم کسب مدال طلا قطعی خواهد بود.

وی همچنین در مورد سرمربی کره‌ای تیم‌ملی تیروکمان، خاطرنشان کرد: سرمربی کره‌ای تیم ملی تیروکمان طی مدت حضورش توانسته است تغییرات خوبی ایجاد کند و توانستیم در ریکرو بعد از ۱۲ سال رکورد شکنی کنیم و شاید تا سال‌ها نتوانیم مجددا این رکورد را ارتقاء بخشیم.  

هدفم طلای بازی‌های آسیایی است/ به دلیل مشکل مالی به قهرمانی جهان نمی‌رویم!

تا چند ماه نتوانستیم به هیچ مسابقه و اردویی اعزام شویم

کماندار تیم‌ملی ایران با اشاره به اینکه متاسفانه تا چندین ماه پس از حضور سرمربی کره‌ای تیم‌ملی به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم به هیچ مسابقاتی اعزام شویم، گفت: به جز اردوهای داخلی در طول چندین ماه به هیچ اردوی خارجی و مسابقاتی اعزام نشدیم و صرفا در تهران حضور داشتیم. این مسئله روی کیفیت تیم‌ملی تاثیرگذار خواهد بود و متاسفانه نتوانستیم به خوبی از فرصت ۷ ماهه‌ای که داشتیم در راستای بهبود وضعیت کمانداران استفاده کنیم.

باید با تیم‌های قدرتمند آسیا اردوی مشترک داشته باشیم

پالیزبان افزود: حدود ۳ ماه تا بازی‌های آسیایی فرصت باقی است و باید در این مدت با حضور در مسابقات و اردوهای خارجی در بهترین وضعیت قرار گیریم. همچنین می‌توانیم با تیم‌های قدرتمند آسیا اردوی مشترک داشته باشیم و به طور حتم باید از تهران خارج شویم و در شرایط متفاوت آب‌وهوایی تمرین کنیم و مسابقه دهیم چرا که تیروکمان همانند تیراندازی نیست که در سال مسابقه دهیم و کمانداران با متغیرهای جوی روبرو هستند و نیاز دارند که در شرایط متفاوت آب‌وهوایی تمرین کنند و مسابقه دهند تا در شرایطی که با باران، باد، نور آفتاب و... روبرو می‌شوند عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند و این مسائل روی عملکرد آن‌ها تاثیرگذار نباشد.

کسب سهمیه المپیک اتفاق بزرگی است

وی با اشاره به اینکه کسب سهمیه المپیک در سال جاری را نیز پیش رو داریم، اظهار کرد: اگر بتوانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم اتفاق بزرگی رخ داده است و در رقابت‌های قهرمانی آسیا که قرار است یک ماه بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود در بخش انفرادی سهمیه توزیع می‌شود.

کماندار تیم‌ملی ایران با بیان اینکه تیروکمان ایران سال بسیار سخت و پرترافیکی را پیش‌رو دارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم در صورت عدم برنامه‌ریزی صحیح و نبود حمایت‌های کافی با مشکل مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم نتایج مطلوبی داشته باشیم.

به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم به قهرمانی جهان اعزام شویم!

پالیزبان با انتقاد از عدم حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان که قرار است در آلمان برگزار شود، تاکید کرد: رسما اعلام شد که به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم در مسابقات قهرمانی جهان آلمان حضور داشته باشیم و فدراسیون نیازمند حمایت وزارت ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: ناراحت کننده است که در تیروکمان به جای اینکه تمرکز خود را روی نتیجه و کسب مدال بگذاریم باید با دغدغه حضور در مسابقات و مسائل مالی روبرو باشیم! نکته قابل تامل دیگر اینکه احتمالا در صورت حضور در مسابقات قهرمانی جهان نیز به دلیل مسائل مالی نمی‌توانیم با ترکیب کامل اعزام شویم و نهایتا ۳ یا ۴ نفر از کمانداران شانس حضور در این مسابقات را خواهند داشت.

کماندار تیم‌ملی ایران با اشاره به اینکه همه از ورزشکار توقع کسب مدال دارند و می‌خواهند که نتیجه مطلوبی به دست آید، گفت: متاسفانه هیچ‌کس شرایط ورزشکاران را قبل از اعزام به مسابقات نمی‌بیند و نمی‌داند که با چه مشکلاتی مواجه هستیم.  

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.