وزیر سابق امور دینی تونس گفت: دین اسلام ما را پیوسته به اتحاد و برادری تشویق می کند و موضع امروز ایران در حمایت از وحدت مسلمین و آرمان فلسطین بی نظیر است.

موضع ایران در مورد وحدت مسلمین و آرمان فلسطین بی‌نظیر است/بیت المقدس مساله محوری

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالجلیل بن سالم» در حاشیه دومین همایش بین المللی «همگرایی جهان اسلام و آینده تمدن با محوریت اهداف شریعت»اظهار داشت: بیت المقدس قطب نمای و قبله‌ای است که مسلمانان را با هم متحد می‌کند.

وی گفت: مسئله فلسطین یک مسئله مقدس است و هیچکس نمی‌تواند از آن بگذرد، بیت المقدس مسئله محوری مسلمانان است، همانطور که امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را محور وحدت مسلمانان قرار داد که آن اتفاق بزرگی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

بن سالم که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ سمت ریاست دانشگاه الزیتونه تونس را بر عهده داشت، افزود: اسلام دین توحید است که از حضرت آدم به حضرت محمد (ص) رسیده و فلسطین نیز آدرس وحدت ماست.

وی اضافه کرد: امروز ما شاهد نشانه‌های مثبتی در نزدیکی کشورهای اسلامی به یکدیگر هستیم، مانند آنچه بین ایران و عربستان مشاهده کردیم، اگر به وحدت روی بیاوریم، دشمن هرگز نمی‌تواند ما را شکست دهد.

این وزیر سابق تونسی تاکید کرد: تفرقه بین مسلمانان قطعاً بر تحقق تمدن اسلامی تأثیر منفی می‌گذارد، بنابر این رهبران سیاسی باید بیش از پیش، بدنبال اتحاد باشند چرا که قدرت در وحدت است و تنها از این طریق است که می‌توانیم قوی باشیم.

دومین همایش بین‌المللی همزیستی مسالمت‌آمیز با حضور ۵۰ تن از شخصیت‌های عملی و فرهنگی از کشورهای عراق، فلسطین، تونس، اردن و ترکیه، کانادا، مصر و بریتانیا و صاحبنظران داخلی برگزار شد.

شرکت کنندگان به بررسی مسائلی همچون کاربرد قواعد مقاصد شریعت در اجتهادات فقهی، جلوه‌های اندیشه‌های اعتدالی مبتنی بر مقاصد شریعت، مقاصد شریعت و آینده وحدت جهان اسلام، هم افزایی جریانات و احزاب اسلامی در شکل گیری تمدن نوین اسلامی در پرتو مقاصد شریعت، نقش زنان مسلمان در همگرایی جهان اسلام با رویکرد افق تمدنی آینده و رسانه و آینده وحدت اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها پرداختند.

نخستین کنفرانس بین المللی همزیستی مسالمت آمیز با محوریت ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز در سال ۹۸ برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.