نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که ۹۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم ناشی از ایران و نیروهای وابسته به این کشور است.

نتانیاهو: ۹۰ درصد مشکلات امنیتی ما از ایران است

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در جلسه کمیته امنیتی و روابط خارجی کنست با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم ناشی از ایران است تاکید کرد، هر توافقی که آمریکا با ایران در مورد برنامه هسته‌ای امضا کند برای تل آویو الزام آور نخواهد بود. 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک عربی به نقل از پایگاه خبری واللا، نتانیاهو مدعی شد: بیش از ۹۰ درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی این کشور است. هیچ توافقی با ایران اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و ما برای دفاع از خود از هرکاری انجام خواهیم داد. 

اسپوتنیک نوشت، اظهارات نتانیاهو در حالیست که گزارشهایی از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا درباره مسائل هسته‌ای و همچنین تبادل زندانیان میان دو کشور در جریان است. 

نتانیاهو درحالی مشکلات امنیتی این رژیم صحبت می‌کند که طرح افراطی اصلاحات قضایی وی فلسطین اشغالی را به مدت چندین ماه درگیر بحران و اعتراضات خیابانی کرده است تا جاییکه برخی مقامات و سیاستمداران ارشد این رژیم درباره احتمال جنگ داخلی و فروپاشی حکومت تل آویو هشدار داده‌اند.

نتانیاهو هفته گذشته نیز در گفتگوی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل پیرامون ایران صحبت کرده بود. 

 وی گفته: «من به بلینکن گفتم که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، کمکی به مهار این برنامه نمی‌کند».

طبق گزارش عرب نیوز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «من به بلینکن اطمینان دادم که اسرائیل هر اقدام لازم را برای محافظت از امنیت خود در مواجهه با ایران انجام خواهد دارد».

وزیر خارجه آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با روزنامه «الشرق‌الاوسط» در پاسخ به این سوال که آیا برای احیای مذاکرات در خصوص برجام تلاش می‌کند یا خیر گفت: «از روز اول ما  تلاش کردیم تعیین کنیم که آیا بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام امکان‌پذیر است یا نه و تلاش‌های قابل توجهی در این مسیر انجام دادیم، همان‌طور که شرکای اروپایی و روسی و چینی چنین کردند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.