عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تاکنون بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن واگذار شده اما در حوزه تأمین منابع بانک‌های خصوصی همکاری ندارند و تنها بانک ملی عملکرد قابل توجهی در این زمینه داشته ا ست.

واگذاری بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن

به گزارش قدس آنلاین احمد دنیامالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما در بحث تأمین مسکن با عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه تخصیص زمین و منابع مالی مواجه هستیم، گفت: تاکنون بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جهش تولید مسکن اختصاص یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی ۲۰ هزار هکتار زمین دیگر نیز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در حال واگذاری است که البته ما برای اجرای کامل این طرح نیازمند ۱۲۰ هزار هکتار زمین هستیم. 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه تأمین منابع بانکی برای تأمین به میزان ۱۴۷ میلیارد تومان با بانک‌ها قرارداد امضا شده است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که در قالب پروژه‌های نیروهای مسلح چه بنیاد مسکن و چه دیگر پروژه‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که از این میزان منابع مالی ۴۰۰ هزار مورد معرفی شده تأمین شده است.

دنیامالی خاطرنشان کرد: طبق قانون باید در طول ۲ سال گذشته ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه جهش تولید مسکن اختصاص پیدا می‌کرد که تاکنون حدود ۱۵ درصد از این میزان محقق شده است. 

وی افزود: آقای رئیس جمهور در سال جدید جلسات شورای عالی مسکن را به صورت مرتب برگزار می‌کنند و استانداران نیز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مجدانه تلاش دارند که این مسئله این بارقه امید را ایجاد می‌کند که ما شاهد پیشرفت خوبی در اجرای این طرح باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در یکی دو ماه گذشته بعضی از بانک‌ها همانند بانک ملی عملکرد بهتری در تأمین منابع طرح جهش تولید مسکن داشته‌اند اما این اقدامات کافی نیست چرا که همه فشارها در تأمین منابع این طرح به دوش بانک مسکن است. 

دنیامالی خاطرنشان کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی در اجرای طرح جهش تولید مسکن هیچ عملکردی ندارند و ما پیشنهاد داده‌ایم که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی روش‌هایی را پیگیری کنند که از ظرفیت بانک‌های خصوصی نیز در حوزه جهش تولید مسکن استفاده شود. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.