خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه به نقل از ۲ مقام آگاه گزارش داد که در آستانه سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن، آمریکا دهلی نو را برای خرید ده‌ها پهپاد مسلح ساخت ایالات متحده تحت فشار قرار داده است.

آمریکا برای فروش پهپادهای مسلح ، هند را تحت فشار قرار داده‌است

به گزارش قدس آنلاین، هند مدتهاست که برای خرید پهپادهای مسلح آمریکا ابراز علاقه کرده است اما موانع بوروکراتیک در دهلی نو باعث شده است تا تلاش این کشور برای خرید پهپادهای «نگهبان دریا» به ارزش ۲ تا سه میلیارد دلار با مشکل مواجه شود.

مودی قرار است ۲۲ ژوئن (اول تیرماه) به کاخ سفید سفر کند و مذاکره‌کنندگان آمریکایی امیدوارند که وی را برای خرید پهپاد متقاعد کنند.

دو منبع آگاه به رویترز گفتند از هنگامی تاریخ سفر مودی مشخص شده است وزارت خارجه آمریکا، پنتاگون و کاخ سفید از هند خواسته‌اند تا برای خرید ۳۰ فروند پهپاد ام.کی و-۹ بی نگهبان دریا پیشرفت ایجاد شود.

انتظار می‌رود که مودی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره تولید مشترک مهمات و خودروهای زرهی و نفربر رایزنی کنند.

بایدن تقویت روابط با هند به عنوان نقطه مهمی برای مقابله با رشد فزاینده نفوذ چین قرار داده و توجه ویژه به همکاری میان واشنگتن و دهلی نو در زمینه فناوری‌های نظامی معطوف کرده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا که سه‌شنبه در دهلی نو با مودی دیدار کرد، گفت که واشنگتن موانع پیش روی تجارت آسان با هند را در زمینه‌های حیاتی مانند دفاع و فناوری پیشرفته رفع خواهد کرد.

وی افزود: در حالی که به سفر نخست وزیر هند به آمریکا نزدیک می‌شویم اقدامات زیادی در دستور کار داریم. این اقدامات شامل رفع موانع در تجارت دفاعی، فناوری پیشرفته، سرمایه‌گذاری در هند و آمریکا و همکاری میان دانشمندان دو کشور می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.