رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رُخ از توابع تربت‌حیدریه گفت:به سبب تشدید خشکسالی در استان و نیز سرمای شدید زمستان پارسال، تولید جو این خطه نیز امسال با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده‌ است.

تولید جو در تربت‌حیدریه به علت خشکسالی ۳۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس خراسان، سیدمحمد نجفی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول جو از اراضی کشاورزی این منطقه و متوسط ۳/۷ تن در هر هکتار برسد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رُخ از توابع تربت‌حیدریه با بیان اینکه زمان برداشت محصول جو اواخر خرداد تا اواسط تیرماه است ادامه داد: در سال زراعی کنونی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی آبی کشاورزی این بخش به کشت جو اختصاص یافته است.

وی گفت: متأسفانه امسال به دلیل فقدان بارش‌های به موقع، برداشت جو دیم در منطقه رخ نداشته ایم.

نجفی افزود: مشکل خشکسالی در این خطه هم در میزان و هم در زمان توزیع بارش تأثیر منفی به جای گذاشته‌است و عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم هم اکنون زمین‌های جلگه رخ با کمک ۲۰۲ دهنه چاه به ظرفیت ۷۵ تا ۸۰ میلیون مترمکعب در سال آبیاری می شود و این رقم زمانی برای کشاورزان کافی است که میزان بارش سالیانه به حداقل ۲۵۰ میلیمتر در سال برسد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رُخ از توابع تربت‌حیدریه بیان کرد: برای برداشت محصول جو از مزارع آبی این خطه، از ۱۴ دستگاه کمباین استفاده می‌شود که همگی آنان غیربومی هستند و با هماهنگی به عمل آمده با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین‌ها تأمین و در اختیار کمباین‌داران قرار می‌گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.