منابع خبری از درگیری های شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان خبر دادند.

تداوم درگیری ها در خارطوم/ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را بمباران کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، جنگنده های ارتش سودان مواضع استقرار نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه «الکدور» واقع در شمال خرطوم بحری را بمباران کردند.

منابع خبری ساعاتی پیش نیز از صدای شلیک سلاح سنگین در مرکز و جنوب خارطوم پایتخت سودان و پرواز جنگنده ها در آسمان این شهر خبر دادند.

محمد حمدان دقلو (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان پنجشنبه شب گفت: میانجی‌گری عربستان و آمریکا می‌تواند راه‌ صلح دائم را در سودان هموار کند.

حمیدتی به خبرگزاری "نوفا" ایتالیا گفت: اجازه دهیم امیدوار باشیم که جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن پایان یابد.

وی افزود: ما اعتقاد راسخ به این داریم که نیازمند توقف موقت درگیری به خاطر مسائل انسانی هستیم و این امر می‌تواند مانند پلی برای حل دائمی این درگیری باشد.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان همچنین به تعهد و حمایت جامعه جهانی برای حل درگیری در سودان اشاره کرد و گفت این یک گام جدی برای تضمین آینده بهتر ملت سودان است.

پیش از این عربستان اعلام کرد که این کشور به همراه آمریکا بعنوان ناظران مذاکره میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان تمایل دارند که گفت وگوها و مذاکرات میان نمایندگان دو طرف انجام شود.

دولت ریاض اعلام کرد که هیأت‌های ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع با وجود این که مذاکرات میان دو گروه در گذشته به حالت تعلیق درآمده بود، در جده حضور دارند.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی نیز به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور دارند و برای دستیابی به توافق مذاکره می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.