سه طرح کشاورزی در ششمین روز از هفته جهادکشاورزی با حضور جمعی از مسئولان در شهرستان فارسان طی آیینی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سه طرح کشاورزی در شهرستان فارسان بهره‌برداری شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان در این آیین اظهار داشت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این سه پروژه، ۳۷ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

شیرزاد کرمی تصریح کرد: از این میزان اعتبار، ۲۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال تسهیلات بانکی، پنج میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال آورده متقاضی و ۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات ملی تامین شده است.

به گفته وی، این طرح‌ها شامل آبیاری کم‌فشار باغات بکان جونقان در سطح ۹۰ هکتار، یک واحدگاوداری شیری ۳۰ راسی در جونقان و یک واحد پرورش گوسفند داشتی ۱۰۰ راسی در شهر گوجان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای ۱۰۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش قدس آنلاین، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.