۷۲ واحد مسکن در قالب نهضت ملی با حضور استاندار کردستان در ۲۴ بلوک در قروه افتتاح و به متقاصیان تحویل شد.

افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان روز شنبه در این افتتاح این ۷۲ واحد مسکن ملی در قروه اظهار کرد: تسهیلات هر واحد مسکن سه میلیارد ریال است که در قالب گروههای ساخت سه نفره با اعتبار مجموع ۴۷۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در هفت هزار و ۹۲۰ مترمربع احداث شده است.

سعید رسولی ادامه داد: سیاست پروژه‌های گروه ساخت از طرحهای موفق نهضت ملی است که برای پیشبرد این نهضت، بنیاد مسکن در مقاطع مختلف پا به پای دولت با تمام توان خود ایفای نقش کرده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در چهار محور نهضت ملی شامل مسکن روستایی با چهار هزار واحد، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار در قروه، دهگلان، کامیاران و بیجار ۳ هزار و ۴۰۵ واحد تعریف شده و پروژه ۷۲ واحدی به عنوان اولین واحد نهصت ملی، در حال ساخت مسکن ملی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان یادآور شد: قروه به عنوان پیشران و موفق کار نهضت ملی را در دست انجام دارد که مسوولان بصورت جهادی در حال اجرای کار هستند.

رسولی ادامه داد: در قروه با همن دستگاههای خدمات رسان مشکلی برای تامین انشعاب ها و زیرساخت کوچکترین مشکلی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در شهرستان قروه ۷۸۴ واحد در فاز اول برای مسکن ملی متقاضیان شدند که از ۹۹ واریز وجه داشتند و عملیات اجرایی ۷۱۲ واحد آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: خدماتی که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار طرحهای گروه ساخت در اختیار متقاضیان قرار داده شده در حوزه تامین و واگذاری زمین، نقشه‌برداری طراحی، پیگیری کمیسیون ماده ۵ و تحویل قطعات بر اساس قرعه‌کشی، معرفی به شهرداری و اخذ پروانه ساخت و معرفی به بانک و نظارت بر اجرای طرح است.

ساخت بیش از ۸۷ هزار واحد مسکن ملی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: از مهمترین برنامه های عمرانی کشور در دولت سیزدهم ۸۷ هزار و ۲۳۹ در پنج گروه روستایی، استیجاری، خودمالکی، دولتی و بافتهای فرسوده در استان است.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی عملکرد مجلس سیزدهم را در زمینه رفع مشکل مسکن خوب ارزیابی کرد و گفت: طرح ملی مسکن زمینه کار و تلاش مدیران را فراهم کرد.

پرویز اوسطی اضافه کرد: باید این نهضت را به گونه ای پیش ببریم همه افراد فاقد مسکن، صاحب مسکن شوند.

وی یادآور شد: در فرآیندهای اجرایی و دستورالعملها مشکلاتی وجود دارد که کار را کند می کند و اگر در استان چنین موضوعی وجود دارد در کمیسیون عمران پیگیری و مرتفع شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح فرابخشی است و همه دستگاههای اجرایی باید با هم افزایی لازم پای کار بوده و تلاش ها مضاعف شود.

اوسطی با بیان اینکه پیش بینی زمین مورد نیاز برای همه متقاضیان فعلی و بعدی در دستور کار است، اظهار کرد: تامین مصالح مورد نیاز مسکن ملی در کشور با توجه به حجم زیاد این طرح، ضروری است تا با گرانی و کمبود مواجه نشویم.

وی تامین تسهیلات و افزایش آن تا ۵۵۰ میلیون تومان را قابل تقدیر دانست و گفت: نگرانی از این است که شبکه سودجویی و دلالی مسکن، امتیاز مسکن ملی را به دلیل عدم تامین تسهیلات مورد نیاز و ناتوانی متقاصی در تامین آورده، صاحب آن شوند و قانون جایگاه خود را از دست بدهد.

طرح های مسکن ملی قروه بسیار مطلوب است

استاندار کردستان هم گفت: با توانمندی بنیاد مسکن و به کمک متقاصیان کار این ۷۲ واحد به پایان رسیده که جای قدردانی دارد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: تدبیر تامین زمین برای ادامه این مسیر در قروه انجام شده و با تلاش و پیگیری فرماندار و نطارت معاونت عمرانی مشکلی در این زمینه در قروه نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۲ متقاضی از سال ۹۸ باقی مانده بود که زمین آن تامین شده و برخی شروع به ساخت شده است، اضافه کرد: طرحهای قروه دارای کیفیت بسیار مطلوبی است که با طرحهای گذشته قابل مقایسه نیست.

استاندار کردستان تاکید کرد: حق مردم و تکلیف ماست که همه واحدهای مسکن ملی به این شیوه احداث شود.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.