وزیر آموزش و پرورش گفت: احیای باشگاه دانش پژوهان یکی از اقداماتی است که به دنبال آن هستیم و باید یک فضای خوب و نخبگانی در اختیار این باشگاه قرار گیرد.

احیای باشگاه دانش پژوهان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

به گزارش قدس خراسان، رضا مراد صحرایی ظهر شنبه که به صورت مجازی در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی شرکت کرد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده حمایت از نخبگان در کشور محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این مسیر حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را هم همراه داشته‌ایم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش محل تولید امید و آینده هر کشور است و بدون شک حمایتهایی که از نخبگان از این پس در کشور خواهد شد به مراتب قوی‌تر، وسیع‌تر و برنامه‌ریزی شده تر از پیش خواهد بود.

صحرایی با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشور و محور توسعه، نیروی انسانی است، گفت: امروز کشور ایران بر قله‌های افتخار ایستاده و نتیجه این قله نشینی، عملکرد نخبگان ایران است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نخبگان امروز کشور را بیمه کرده‌اند، ادامه داد: اگر در حوزه سلول‌های بنیادین رتبه اول منطقه را داریم، در صنایع موشکی درخشیدیم و یا موشک فراتر از صوت به فضا می‌فرستیم همه اینها حاصل عملکرد نخبگان است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم در سومین سال آغاز فعالیتش پیشرفت مبتنی بر عزت است، افزود: کشور ایران در هیچ زمان ضعیف نبوده و آنهایی که ایران را در نقطه پایین می‌خواستند، امروز خودشان تضعیف شده‌اند.

صحرایی خطاب به دانش آموزان مدال آور گفت: این مدال شما را متمایز از گذشته می‌کند و باید مدال آوری را آغاز نخبگی بدانید.

عموم نخبگان بزرگ از شهرستانها هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از میان مدال آوران ما در طول تاریخ آنهایی در ذهن و دل ما زنده هستند که علاوه بر مدال علمی، مدال اخلاق و تربیت را نیز کسب کرده‌اند، بیان کرد: عموم نخبگان بزرگ ایران از شهرستانها هستند، بنابراین باید شهرستانی بودن را افتخار بدانید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قوی مقدمه ایران قوی است، افزود: یکی از عواملی که آموزش و پرورش را قوی می‌کند، شما نخبگان هستید بنابراین قوی شدن شما قوی شدن کشور را در پی دارد.

صحرایی بیان کرد: از جمله اقداماتی که در آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم، احیای باشگاه دانش پژوهان است که لازم است یک فضای خوب و نخبگانی در اختیار این باشگاه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته با کسب ۲۰ مدال طلا، سه برابر سال‌های پیشین مدال علمی توسط دانش آموزان در کشور کسب شده است که سالی تاریخی را رقم زده است.

وی با بیان اینکه طی دو هفته گذشته از پذیرش مسؤولیت در این پست بسیار به شخص اینجانب تاخته‌اند، افزود: حتی یک کلمه از مطالب پخش شده در فضای مجازی را قبول ندارم، در حالی که گفته اند توانمندی بیانی ندارد باید بدانند که من معلم زبان فارسی هستم و کار من سفر به کشورهای مختلف برای آموزش زبان فارسی بوده است.

صحرایی خطاب به نخبگان گفت: شما حق دارید، کسانی که وزارت آموزش و پرورش را اداره می‌کنند در تراز شما باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.