رئیس‌جمهور با اشاره به مناسبت فرخنده سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، بر لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: باید زمینه صاحبخانه شدن جوانان هم فراهم شود تا دغدغه مسکن زوج‌های جوان رفع شود.

آیت‌الله رئیسی: وام ازدواج جوانان باید سریع پرداخت شود

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در آیین گرامیداشت هفته ازدواج، با بیان اینکه ازدواج امری مهم است و باید ریشه عمیقی پیدا کند، تصریح کرد: انسان می‌تواند در سایه ازدواج از خود، همسر، فرزندان و زندگی خود صیانت و از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کند.

رئیس‌جمهور افزود: الگوی همسران و ازدواج، خانه امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) است که به ما می آموزد در همه شئون زندگی از ایشان درس بگیریم؛ حضرت امام (ره) در قرائت خطبه عقد ازدواج جوانان می‌گفتند که با یکدیگر بسازید.

آیت‌الله رئیسی هم کفو بودن را از الزامات مهم در ازدواج برشمرد و اظهار داشت: مناسب بودن برای هم از ضرورت‌های یک ازدواج موفق است؛ در امور زندگی باید با سعه صدر برخورد کرد و جوانان با همه فراز و فرودها زندگی را در کنار هم بسازند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: علامه طباطبایی در کتاب نفیس المیزان گفتند که سهم جدی در این تفسیر برای همسرشان است و حلم و صبر همسر ایشان مشوق او بوده است. از بزرگان اهل علم و ادب و هنر و سیاست و اقتصادی کسی را پیدا نمی‌کنید که همسرش در موفقیت وی نقشی نداشته باشد.

وی با بیان‌ اینکه مسکن از مسائل مهم برای ازدواج جوانان است، گفت: مسأله ازدواج فقط به یک وزارتخانه مربوط نمی‌شود و همه دستگاه‌ها در این‌ زمینه مسئولیت دارند اما این امر مهم از موضوعات اصلی در دستور کار وزارتخانه مربوطه است.‌

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ساخت واحدهای مناسب برای دانشجویانی که تحصیل می‌کنند و ساخت خوابگاه‌های متأهلی در اولویت ساخت دانشگاه‌ها قرار دارد و به وزیر علوم‌ هم‌ گفته‌ایم و این نکته مورد تأکید شخص من است.

آیت‌الله رئیسی افزود: تأکید دولت به بانک‌ها این است که تکلیفی که برای پرداخت وام ازدواج به آنها محول شده، به‌موقع پرداخت شود و با تأخیر مواجه نشود. به مناسبت روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) وام ازدواج جوانان باید در اسرع وقت پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: اول زندگی ممکن است جوانان مستأجر باشند. اکنون وضعیت و شرایط مسکن به نحوی است که جوانان دغدغه درستی دارند و باید این دغدغه زوج‌های جوان رفع شود. باید به زوج‌های جوان زمین مناسب داده شود یا زمینه ساخت مسکن برای آنها فراهم شود. با همکاری دولت این‌ مهم دنبال خواهد شد تا این‌ موضوع تحقق پیدا کند و ما شاهد باشیم که این عزیزان صاحب مسکن شده‌اند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.