وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه این کشور اعلام کرد که کشورهای اروپایی به راهزنان اقتصادی تبدیل شده‌اند.

مسکو: کشورهای اروپایی به راهزنان اقتصادی تبدیل شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «کشورهای اتحادیه اروپا به اختلاس و سرقت اموال و دارایی‌های بلوکه شده شهروندان روس روی آورده‌اند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «کشورهای اتحادیه اروپا کار راهزنان را در بُعد اقتصادی انجام می‌دهند و اتحادیه اروپا باید اموال به سرقت برده را به مسکو بازگرداند».

 نمایندگان اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روز چهارشنبه بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد.

سوئد که ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا با بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند که این بسته شامل اقداماتی با هدف مقابله با دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه است».

اتحادیه اروپا تا کنون 10 بسته تحریمی علیه روسیه اعمال کرده و آخرین تحریم را روز 25 فوریه علیه این کشور اعمال کرده بود.

در اواخر ماه فوریه بود که اتحادیه اروپا و کانادا بسته تحریمی گسترده‌ای را علیه روسیه در سالگرد آغاز عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین اعمال کردند.

تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.