۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 886189

به دنبال تلاش برخی نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا برای استیضاح جو بایدن، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به علت واهمه از تبعات این اقدام با طرح این موضوع در کنگره مخالفت کرد.

خطر استیضاح در کمین بایدن

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که دو تن از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال طرحی برای استیضاح بایدن در کنگره بودند که «کوین مک کارتی» رئیس این نهاد به علت واهمه از تبعات این تصمیم، از طرح آن در مجلس نمایندگان جلوگیری کرد.

بر پایه این گزارش، دو تن از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا به نام‌های «لورن بوبرت» و «مارجری تایلر-گرین» درصدد ارائه طرح استیضاح جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با مواردی، چون نحوه رسیدگی بایدن به موضوع مهاجرت و اوضاع مرزی با مکزیک و نیز پرونده جنجالی «هانتر بایدن»، فرزندش در مورد جرایمی، چون جرایم مالیاتی و نیز استفاده از سلاح گرم بودند که وی بایستی در مورد آن‌ها پاسخگو باشد، اما با مخالفت رئیس مجلس نمایندگان مواجه شد.

در همین ارتباط، بوبرت روز سه‌شنبه در جلسه مجلس نمایندگان با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور آمریکا گفت: «سهل انگاری بایدن در انجام وظیفه منجر به خارج شدن کنترل عملیاتی مرزها و افزایش باندهای جنایتکار خارجی در این مناطق شده است که جان شهروندان آمریکایی را به خطر می‌اندازد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان قرار دارد، این هفته در مورد طرحی برای استیضاح بایدن دارد؛ از جمله موارد مطرح شده علیه جو بایدن عبارتند از: نقض سوگند خود از طریق ناتوانی در اجرای قوانین مهاجرت و ایمن‌سازی مرز با مکزیک و جلوگیری از ورود ماده مخدر مصنوعی فنتانیل به این کشور است.

بوبرت که این طرح را پیشنهاد داده، شامگاه چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «جمهوری‌خواهان باید کنار هم بمانند و این مرد (بایدن) را به دلیل کوتاهی از وظایفش در مرز جنوبی، از مقام خود بیرون کنند».

تحلیلگران می‌گویند طرح استیضاح بایدن شانس کمی برای تصویب‌شدن در مجلس نمایندگان دارد، زیرا مخالفان این اقدام، تعداد رأی لازم برای جلوگیری از تصویب‌شدن آن را دارند.

مک‌کارتی اما به عنوان رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که با رأی‌گیری یکباره برای استیضاح بایدن، آن‌هم در حالی که تحقیقات کمیته در مورد فعالیت‌های مالی خانوادگی رئیس جمهور و دولت او هنوز در جریان است، مخالف است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.