ساری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از انهدام باند بزرگ توزیع داروهای مواد مخدر در استان خبر داد.

باند بزرگ توزیع داروهای مخدر در مازندران متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین علی شیرازی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران از انهدام باند بزرگ توزیع داروهای مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: از این باند دو میلیون و ۳۰۰ هزار قرص اعتیاد و ۱۰ هزار شربت متادون کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری پنج پزشک در باند بزرگ توزیع داروهای مواد مخدر استان گفت: مجوز این پزشکان باطل شده است.

وی همچنین از انهدام ۵۶ باند مبارزه با مواد مخدر سال قبل استان خبر داد و گفت: در این راستا چهار تن مواد مخدر تاکنون در استان کشف شد و ۱۱ هزار نفر دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با اشاره به اینکه اولین خانه پیشگیری از اعتیاد به عنوان یاریگران زندگی در استان راه اندازی شد، گفت: این مرکز در ساری فعال است و دو هزار مدرسه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: همچنین ۳۰ درصد روستاهای استان زیر پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می‌گیرند.

شیرازی توانمندسازی معتادان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: این برنامه در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرارداد.

وی با اشاره به آمار فوت ۸۵ نفر براثر سو مصرف مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: این میزان در سال گذشته روند کاهشی داشته و ۷۶ به نفر رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آسان با بیان اینکه ۶۴ درصد زندانیان استان در زمینه مواد مخدر هستند، گفت: ۵۵ درصد طلاق و ۶۴ درصد بیماری‌ها و ۷۳ جرایم ناشی از اعتیاد است.

شیرازی با بیان اینکه ۱۳۷ سازمان مردم نهاد در زمینه مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، گفت: میانگین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال است اما این نرخ در مازندران ۲.۶ درصد است و در کل کشور رتبه بیستم را داریم.

وی باورهای غلط بین نوجوانان و بانوان را ازجمله عوامل بروز شیوع مصرف مواد مخدر بیان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.