مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: شهرداری‌ها و دانشگاه‌های استان می توانند با واگذاری بخشی از زمین‌های خود سهمی در افزایش سرانه فضای آموزشی استان داشته باشند چون در نهایت اثرات مثبت آن برای همه استان خواهد بود.

اجرای پویش مدرسه‌سازی آجر به آجر در البرز

به گزارش قدس انلاین، محسن پورگلیان با اشاره به اجرای پویش آجر به آجر در البرز اظهار کرد: تاکنون سه پویش با هدف فرهنگسازی در راستای جذب مشارکت اقشار مختلف مردمی برای ساخت مدرسه در استان برگزار شده که شاهد مشارکت بیش از میانگین کشوری بودیم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب حداکثری مشارکت مردمی طی ماه‌های آینده نیز شاهد راه اندازی پویش‌هایی از این دست خواهیم بود.

وی با بیان اینکه البرز مهاجرپذیرترین استان کشور است، اظهار کرد: علی رغم همه محدودیت‌های موجود در بحث تامین زمین و ... سعی کرده‌ایم سرانه فضای آموزشی را بالا ببریم و آمار را به ۳.۲ متر مربع برسانیم.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها و دانشگاه‌های استان می توانند با واگذاری بخشی از زمین‌های خود سهمی در افزایش سرانه فضای آموزشی استان داشته باشند چون در نهایت اثرات مثبت آن برای همه استان خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه کلید توسعه در هر کشوری فرهنگ است که در آموزش و پرورش ریشه دارد، توضیح داد:  برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت برای توسعه فضاهای آموزشی بر اساس آمایش سرزمینی و تحولات جمعیتی، تخصیص منابع به مناطق نیازمند و در نتیجه ایجاد عدالت آموزشی برای مناطق محروم، هزینه کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه ساز، استاندارد سازی فرآیند مکان یابی فضاهای آموزشی متناسب و همچنین ایجاد بستری برای طراحی و ارزیابی سناریوهای مختلف در فرآیند مکان یابی فضاهای آموزشی از جمله اقداماتی است که برای افزایش سرانه فضای آموزشی استان در برنامه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.