معاونت نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی ویژه استان خوزستان گفت: شهرداری اهواز به دلیل عدم ثبت معاملات در سامانه ستاد و همچنین خریدهای عمده آن از استان‌های دیگر که حتی در فضای مجازی نیز مطرح بود به طور خاص پرونده تشکیل و در دست بررسی است.

تشکیل پرونده برای شهرداری اهواز در سازمان بازرسی

به گزارش قدس آنلاین،  علی دژمان معاونت نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی ویژه استان خوزستان  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با عدم شفافیت شهرداری اهواز و ثبت معاملات در سامانه ستاد اظهار کرد: از شش ماه گذشته این موضوع بررسی و هشدارهای لازم را به شهرداری دادیم و زمینه ثبت معاملات را در سامانه ستاد را فراهم کردیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه  برخی معاملات شهرداری اهواز به ویژه ترک تشریفات در سامانه ستاد ثبت نشده است، افزود: برای عدم ثبت معاملات در سامانه بابت خریدهای عمده شهرداری اهواز که از استان‌های دیگر انجام شده است و در فضای مجازی نیز مطرح بود به طور خاص پرونده تشکیل و در دست بررسی است.

معاونت نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی ویژه استان خوزستان در رابطه با هزینه کرد عوارض آلایندگی توسط شهرداری‌ها، گفت:  از ابتدای تصویب عوارض آلایندگی نحوه هزینه کرد عوارض را در شورای دستگاه‌های نظارتی مطرح و مکلف کردیم همه شهرداری استان در راستای هزینه کرد این اعتبارات پروژه‌ها را تعریف کنند.

دژمان با تاکید بر لزوم رعایت شصت به چهل پروژه های عمرانی به تجاری در بحث هزینه کرد عوارض آلایندگی، بیان کرد: پس از تصمیم‌گیری صورت گرفته این نسبت تغییر کرد و  در کل استان نسبت عمرانی چهل و تجاری شصت شد.

وی عنوان کرد: شهرداری اهواز  هزینه‌های یکسری پروژه‌ها را به عنوان پروژه‌هایی که از هزینه‌های آن‌ها از حق آلایندگی تامین می‌شود معرفی کرد به عنوان مثال 300 میلیارد تومان برای هزینه کرد آسفالت به ما معرفی کرد.

دژمان با بیان اینکه کلیه پروژه‌هایی که هزینه‌های آن‌ها از محل آلایندگی تامین می‌شود به تصویب رساندیم، افزود: اولویت این مصوبه با پروژه‌های زیست محیطی، حمل و نقل عمومی، فضای سبز و پسماند است.

وی  با تاکید بر اینکه نحوه هزینه کرد عوارض آلایندگی در کل استان تحت رصد ما است، گفت: بحث هزینه کرد عوارض آلایندگی در حال بررسی است و باید راست آزمایی شود که این عوارض در کجا هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.