یک مرد اهل ایالت جورجیای آمریکا پس از اینکه احساس می کرد قد ۱۶۷ سانتیمتری او خیلی کوتاه است، تحت عمل جراحی دردناکی برای افزایش طول اندام روی پاهایش قرار گرفت و بعد از رساندن قدش به ۱۸۲ سانتیمتر برای دوباره راه رفتن تلاش کرد.

داستان مردی که با «جراحی افزایش طول اندام» ۱۶ سانتیمتر به قد خود اضافه کرد

به گزارش قدس آنلاین، داینزل سیگرز ۲۷ ساله پس از صرف بیش از هشتاد هزار دلار برای جراحی افزایش طول اندام به منظور افزایش ۱۶ سانتیمتری قد خود، اکنون احساس می کند که یک انسان جدید است.

سیگرز که در گذشته به عنوان پزشک نیروی دریایی فعالیت می کرد در رسانه های اجتماعی در مورد انجام این عمل در دسامبر ۲۰۲۲ صحبت کرد و گفت انگیزه اصلی وی به خاطر جواب رد شنیدن به خاطر قد کوتاهش از دختر مورد علاقه او بوده است.

او می گوید: «من همیشه در کودکی بسیار خجالتی و محجوب بودم و همیشه می ترسیدم که خودم باشم و این ترس از قضاوت شدن یا پذیرفته نشدن با من همراه بوده است. در نوجوانی، یک بار توسط دختری طرد شدم که خیلی به او علاقه داشتم و اگرچه او مرا جذاب می‌دانست، اما دلیل او این بود که برای او خیلی کوتاه قامت هستم.»

او ادامه می دهد: «من همیشه در مواجه شدن با هر کسی، قد خودم را در نظر می گرفتم که این باعث از دست رفتن فرصت های بسیاری برای من شد. من در طول سال‌های گذشته به دنبال راه‌های مختلفی برای بلندتر شدن بودم، اما هرگز گزینه‌های واقعی وجود نداشت. من متوجه جراحی جدیدی به عنوان جراحی افزایش طول اندام شدم و فوراً قرار جراحی خود را رزرو کردم.»

جراحی افزایش طول اندام درمانی است که طول استخوان را در بازو یا پای بیمار افزایش داده و در عین حال عضلات اطراف استخوان ها، تاندون ها و رباط ها را نیز با حالت کشسانی افزایش می دهد. طبق گفته کلینیک کلیولند، در طی یک جراحی افزایش طول اندام، پزشکان استخوان را به دو قسمت برش می‌دهند و یک دستگاه افزایش طول اندام یعنی فیکساتور خارجی یا میله داخلی را به دو بخش استخوان متصل می‌کنند. دو انتهای استخوان به تدریج از هم جدا می شوند و استخوان جدید را تحریک تا رشد کرده و شکاف ایجاد شده را پر کند که معمولاً این فرآیند تا دو ماه طول می کشد. بیمارانی که تحت عمل جراحی افزایش طول اندام روی پاهای خود قرار می گیرند، بلافاصله قادر به راه رفتن نیستند و نیاز به فیزیوتراپی و کاردرمانی دارند و بهبودی کامل آن ها ممکن است تا یک سال طول بکشد.

سیگرز برای انجام این عمل به بیمارستان و مرکز توانبخشی Live Life Taller در استانبول ترکیه سفر کرده است. او می گوید جراحانش به او گفته بودند که می توانند در هر عمل جراحی بین ۷ تا ۱۰ سانتیمتر افزایش طول اندام داشته باشند، بنابراین او این روند را با دو بار جراحی انجام داد و برای هر کدام چهل هزار دلار پرداخت کرد و مجبور شد بعد از هر عمل فرآیند به دست آوردن توانایی برای راه رفتن را دوباره یاد بگیرد.

سیگرز اکنون ۱۸۲ سانتیمتر بلندای قامت دارد و فرآیند این رشد قد را در حساب خود در شبکه اجتماعی TikTok ثبت کرده است. در چندین ویدئو، او فیلمی از خود منتشر کرد که تحت فیزیوتراپی شدید برای بازسازی عضلات پای خود و بهبود تحرکش قرار دارد. او توضیح داد که درد در دوران نقاهت برای او «بسیار شدید اما قابل تحمل» بوده است. سیگرز در رسانه‌های اجتماعی نوشت: «استخوان‌ها گیرنده‌های درد ندارند، بنابراین دردهای کشنده او از ماهیچه‌ها و رباط‌های بافت اطراف آن بوده است». او که از نتایج و مقایسه عکس‌های قبل و بعد از آن راضی است، اعتراف می کند که حتی نگران اثرات بلندمدت احتمالی هم نیست، و به یکی از دنبال‌کنندگانش پاسخ داده که «وقتی کاری را شروع می کند تا انتهایش می رود.»

سیگرز به نیویورک پست گفت: «در تمام زندگی‌ام مشکل دیدن خودم به عنوان فرد کوچک را داشتم و هر کاری برای تغییرش انجام می دادم در احساسم تغییری پیدا نمی کردم. حالا بلند شدن اندامم به من این فرصت را داد تا زندگی خود و نحوه درک از زندگی را به کلی تغییر دهم. از کاری که کردم پشیمان نیستم و این فرآیند را با دنیا به اشتراک می گذارم تا مردانی که همین احساس را دارند بدانند که گزینه دیگری نیز برای آنها وجود دارد. اکنون در نزدیک شدن به هیچکس مشکلی ندارم و احساس می‌کنم یک مرد جدید هستم و گویی می‌توانم فرصتی دوباره در زندگی پیدا کنم.»

منبع: People

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.