تیراندازی در جشن خیابانی و درگیری‌های شخصی در شهرهای «کانزاس سیتی » و «دیترویت» در غرب آمریکا ۵ کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشت.

۵ کشته و ۲۰ مجروح در جریان تیراندازی‌ در «کانزاس سیتی» و «دیترویت» در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، تیراندازی در درگیری‌های شخصی و جشن‌های خیابانی در شهرهای مختلف آمریکا در روز یکشنبه به کشته شدن پنج نفر و جراحت ۲۰ نفر منجر شد.

در حادثه نخست، در جریان تیراندازی در  جشن خیابانی با حضور ۲۰۰ نفر در یکی از شهرهای ایالت «میشیگان» در آمریکا، ۲ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند. به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی ان ان» این حادثه نیمه شب شنبه رخ داد و به گفته پلیس تاکنون هیچ مظنونی دستگیر نشده است.

۵ کشته و ۲۰ مجروح در جریان تیراندازی‌ در «کانزاس سیتی» و «دیترویت» در آمریکا

آمار و ارقام آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح در آمریکا نشان می‌دهد که از اوایل سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ حادثه تیراندازی در ایالات متحده به وقوع پیوسته است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیشترین آمار تیراندازی محسوب می‌شود.

پلیس ایالتی اعلام کرد که این تیراندازی در «ساگیناو» در ۱۶۴ کیلومتری شمال غربی «دیترویت» در ایالت میشیگان رخ داد. متوفیان این حادثه یک مرد ۱۹ ساله و یک زن ۵۱ ساله بودند. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «۱۵ نفر بر اثر شلیک گلوله یا برخورد با خودرو مجروح شدند.»

به گفته پلیس، بین حاضران در این مهمانی درگیری رخ داد و در نهایت به شلیک گلوله منجرشد. پس از تیراندازی، جمعیت شروع به فرار کرد و بسیاری از آنها پس از برخورد با خودروهای در حال حرکت مجروح شدند. بازرسان اعلام کردند که تیراندازی از پنج اسلحه مختلف شلیک شده است.

بر اساس آمارها، مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳  تاکنون بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند. در بین افراد قربانی، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند. 

در حادثه دیگر در روز یکشنبه پلیس ایالت «میزوری» در غرب آمریکا اعلام کرد که در جریان ۲ تیراندازی دستکم سه نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند.

۵ کشته و ۲۰ مجروح در جریان تیراندازی‌ در «کانزاس سیتی» و «دیترویت» در آمریکا
صحنه‌ای از حادثه پس از تیراندازی در کانزاس سیتی

به گزارش خبرگزاری «آسوشبتدپرس»، سخنگوی اداره پلیس «کانزاس سیتی» در ایالت «میزوری» یکشنبه شب به وقت تهران گفت که در جریان تیراندازی‌های شبانه ماموران پلیس با اجساد سه نفر، ۲ مرد و یک زن در یک پارکینگ و در خیابان مواجه شدند.

سخنگوی پلیس گفت که پنج مجروح نیز با وسایل نقلیه شخصی یا آمبولانس به بیمارستان‌های مختلف انتقال داده شدند. یکی از درگیری‌ها که منجر به تیراندازی شد مقابل یک مغازه مکانیکی اتفاق افتاد.

علی‌رغم حوادث متعدد مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا، تاکنون مقام‌های این کشور از جمله کنگره ایالات متحده تحت فشارهای لابی سلاح حاضر نشده است اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح  انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.