کنسرت جدید علیرضا قربانی پس از اجرا در شهرهای مختلف از جمله گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان و جزیره کیش از ۲۳ خردادماه در تهران آغاز و با استقبال گرم و کم‎نظیر علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی روبرو شده است.

شبی پرشور با علیرضا قربانی/ تو هم «با من بخوان»

به گزارش قدس آنلاین، پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره کنسرت «با من بخوان» به تهران رسید و این شب‌ها علیرضا قربانی به همراه تیم نوازندگانش در کاخ سعدآباد با اجرایی بی‌نظیر و جذاب، شبی به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای دوستدارانش رقم می‌زند. ساعت شروع برنامه روی بلیت رأس ۲۱ درج شده اما اگر این شب‌ها گذرتان به حوالی تجریش و سعدآباد بیفتد حتماً متوجه شلوغی‌ و حجم قابل توجهی از ترافیک خواهید شد. ازدحامی از خودروها و عابرانی که پیاده به سمت مجموعه سعدآباد در حرکت هستند و قریب به اتفاق خیابان‌های منتهی به این مجموعه فرهنگی به دلیل حجم گسترده ماشین‌ها قفل شده‌اند. گرچه مجموعه سعدآباد بزرگ‌ترین فضا برای میزبانی از کنسرت‌هاست و ظرفیت قابل توجهی برای اجرای برنامه‌های هنری دارد، اما نبودِ پارکینگ در مجموعه و در نتیجه تجمع خودروها در خیابان‌های اطراف، باعث آزار ساکنین و مشکلاتی برای مراجعه‌کنندگان می‌شود، چنان‌که طبق شنیده‌ها نرخ جای پارک در کوچه‌های اطراف محوطه سعدآباد به ۲۰۰ هزارتومان هم رسیده است. از قضا همین معضلات هم باعث ‌شد تا برنامه با تأخیر ۱۵ دقیقه‌ای کار خود را شروع کند.

شبی پرشور با علیرضا قربانی/ تو هم «با من بخوان»

کنسرت با حضور نیمی از نوازندگان و به سرپرستی حسام ناصری روی سن آغاز می‌شود و قربانی شب را با قطعه «عروج» در مرکز صحنه و میان نوازندگان خود آغاز می‌کند، پس از این قطعه که طلیعه‌ای بر کنسرت «هوای تو»ست، دیگر نوازندگان هم روی سن حاضر می‌شوند و آرایش تازه‌ای به صحنه‌ می‌دهند. در قطعه بعدی علیرضا قربانی به پیشانی سن نزدیک می‌شود و قطعات کنسرتش را از فاصله‌ای نزدیک‌تر با دوستدارانش به اشتراک می‌گذارد و در ادامه نیز قطعه «هم گناه» با شعری از حسین غیاثی و ملودی و تنظیم علیرضا افکاری را اجرا می‌کند. پس از آن قطعاتی همچون «پل»، «پریشانی» با شعر احمد امیرخلیلی و موسیقی حسام ناصری، «شروع ناگهان» با شعر حسین غیاثی و موسیقی علیرضا افکاری و «لیلا» با شعری از اهورا ایمان و آهنگسازی ستار اورکی توسط قربانی اجرا شد که مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

شبی پرشور با علیرضا قربانی/ تو هم «با من بخوان»

درخواست علیرضا قربانی از مخاطبانش

در ادامه قربانی با قدردانی از همراهی مخاطبان تا این لحظه‌ی کنسرت، از آنها درخواست کرد برای دقایقی گوشی‌های موبایلشان را کنار بگذارند و تمام تمرکزشان را به قطعه بعدی بدهند؛ قطعه‌ای به نام «می‌دانی تو» که از اشعار حضرت مولانا و ابوسعید ابوالخیر و با آهنگسازی حسام ناصری بود و قربانی آن را مناجاتی با خدا معرفی کرد و گفت، اجرا و گوش‌سپاری به آن نیازمند سکوت جمعی مخاطبان است.

سپس این قطعه آوازی با موسیقی دلشنین و نورپردازی خیره‌کننده‌ای آغاز شد و حال و هوای معنوی را در شب تابستانی سعدآباد حاکم کرد و قربانی شروع به خواندن کرد؛ «درد دل من دواش میدانی تو… سوز دل من سزاش میدانی تو، من غرق گنه پرده عصیان در پیش! پنهان چه کنم که فاش میدانی تو...». این قطعه زیبا و عرفانی با تک‌نوازی‌های هنرمندان صحنه شکوه دو چندانی یافت و در پایان نیز با استقبال و تشویق کم‌نظیر مردم روبرو شد. قربانی پس از مکثی کوتاه و حاضر شدن روی صحنه از مردم تشکر و قدردانی کرد و سکوت آنها در همراهی با خودش و نوازندگان را حیرت‌انگیز خواند و گفت این سکوت و همراهی شما به من و دوستانم در اجرای این قطعه کمک بسیاری کرد.

جادوی نوازندگان روی صحنه

در ادامه قطعه بی‌کلام «شوشتری» کاری از حسام ناصری اجرا شد که تحسین مخاطبان را در پی داشت و مهارت نوازندگان روی صحنه را به زیبایی به رخ کشید و آنها نیز برای لحظاتی مخاطبان را میهمان تک‌نوازی‌های جذاب و گوش‌نواز خود با سازهایی همچون پیانو، تار و کمانچه، سازهای کوبه‌ای، گیتارباس و ویلون کردند. حاضرین در سعدآباد برای اجرای این قطعه بی‌نظیر که حال و هوای تازه‌ و فرحبخشی به کنسرت بخشیده بود دقایقی کف زدند و نوازندگان را تشویق کردند.

شبی پرشور با علیرضا قربانی/ تو هم «با من بخوان»

در ادامه قربانی قطعه پرطرفدار «روزگار غریب» را با شعری از احمد شاملو و حمید خلف‌بیگی و موسیقی حسام ناصری اجرا کرد. یکی از جذابیت‌های این قطعه، درخواست قربانی از مخاطبان برای همراهی با او بود. قربانی پس از اجرای بخش نخست این قطعه به پیشگاه سن آمد و با هدایت مخاطبان، آنها را با «روزگار غریب» همراه کرد و مردم نیز همصدا با او در لذت اجرای این قطعه ماندگار شریک شدند و یک فضای لطیف و آمیخته با یک روح جمعی را به وجود آوردند. قربانی در پایان این قطعه از مردم خواست به افتخار ایران سرافرازمان کف بزنند.

همراهی مردم با قربانی

علیرضا قربانی در قطعات دیگری هم مخاطبان را با خود همراه کرد و بخش‌هایی از این کنسرت با همخوانی مردم اجرا شد، اما یکی از نکات جالب توجه در این کنسرت، انتخاب قطعات متنوع و اجرای دقیق و صدای ژوست قربانی بود، آن هم در حالی که این خواننده مدتی است در شهرهای مختلف کنسرت دارد اما با این حال قدرت صدا و خستگی‌ناپذیر بودن او تحسین‌برانگیز بود. تیم نوازندگان حرفه‌ای و هماهنگی مثال‌زدنی آنها نیز از مواردی بود که از چشم هیچ بیننده‌ای پنهان نمی‌ماند و شکوه این کنسرت را دوچندان می‌کرد.

بارها در میانه کنسرت، برخی از علاقمندان علیرضا قربانی به او ابراز ارادت و محبت می‌کردند که با تشویق حضار روبرو می‌شد و این خواننده نیز با متانت و مهربانی پاسخگوی علاقه و احساسات طرفدارانش بود.

قربانی در ادامه «عاشقانه نیست» را با شعری اهورا ایمان و موسیقی حسام ناصری اجرا کرد و بنا به درخواست مکرر علاقمندانش که از او می‌خواستند «ارغوان» را اجرا کند، در ادامه با پخش صدای زنده‌یاد ابتهاج در ابتدای این قطعه، قربانی نیز بخشی از آن را خواند و در ادامه نیز «بوی گیسو» با شعر واقف لاهوری و موسیقی حسام ناصری و همچنین و «خیال خوش» با شعر حسین غیاثی و موسیقی علیرضا افکاری را اجرا کرد و کنسرت را به اتمام رساند.

در پایان نیز مخاطبان این کنسرت با تشویق فراوان و رضایتی که از چهره‌ تک تک آنها خواندنی بود، محل کنسرت را ترک کردند و پخش یکی از قطعات قربانی بدرقه راه مردم شد. صدایی که حتی تا خیابان‌های اطراف مجموعه سعدآباد شنیده می‌شد و انعکاس این نوای جادویی لذت یک شب خاطره‌انگیز را دوچندان می‌کرد.

تور کنسرت علیرضا قربانی تا ۲۶ تیرماه در کاخ سعدآباد ادامه دارد.

اعضای ارکستر کنسرت علیرضا قربانی در تهران عبارتند از تنظیم قطعات برای ارکستر، پیانو و سازهای الکترونیک: حسام ناصری، ویولن ۱: سامان صمیمی، امین عطایی، آرمین قضاتی، برهان همتی، بهار فلسفی و سارا نادری، ویولن ۲: دانیال جورابچی، آرش جامع، زهرا کریمی، آنیتا عظیمی، شکیبا خسروی و پویا عشقی‌نژاد، ویولا: طناز اسدالهی، مهدی منادی، الهام عادلی‌زاده و صدف نقیبی، ویولنسل: مسعود فیروزی‌نژاد، پروشات زندآیین، علی آقاجانی و سینا آذرآباد، تار و سه تار: هومن مهدویان، کمانچه: سامان صمیمی، فلوت: شقایق صادقیان، ابوا: حسام صدفی‌نژاد، هورن: مهسا یوسفی‌نژاد و نرگس تقی‌پور، پرکاشن: ذکریا یوسفی، شایان ریاحی و آیدین شفائی و گیتار باس: دارا دارایی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.