سرویس پیام‌رسانی چندرسانه‌ای (MMS) استانداردی برای ارسال محتوای چندرسانه‌ای شامل متن، تصویر، صدا و ویدئو از طریق شبکه‌های تلفن همراه است اما زمانی که تعداد کاراکتر های هر پیامک متنی از حد مجاز بیشتر شود، پیامک متنی به MMS تبدیل و باعث ارسال نشدن اس ام اس طولانی می شود.

 راه حل برای مشکل تبدیل خودکار «اس.ام. اس» به پیام چندرسانه ای

در ادامه این متن  4 راه حل برای مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS ارائه شده است که با استفاده از آن ها ارسال اس ام اس طولانی میسر خواهد شد.

کاراکترهای پیامک چیست و هر پیامک چند کاراکتر است؟

کاراکترهای پیامکی به تعداد کاراکترها یا نمادهایی اطلاق می شود که می توانند در یک پیام متنی استاندارد گنجانده شوند. تعداد کاراکتر هر پیامک علاوه بر در بحث تبدیل خودکار sms به mms با توجه به اهمیت تعرفه پیامکی در بازاریابی پیامک در بحث ارسال پیامک انبوه هم موصوع مهمی است. در متن پیامک، هر کاراکتر مقدار مشخصی فضا یا "شمار" را در پیام اشغال می کند. تعداد کاراکترها بر طول کلی پیامک تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بر تعداد بخش‌ها یا قسمت‌های پیام در صورت تجاوز از حد مجاز کاراکتر تاثیر بگذارد. محدودیت کاراکتر برای یک بخش پیام کوتاه معمولاً 160 کاراکتر است. این محدودیت بر اساس استاندارد رمزگذاری 7 بیتی GSM است که معمولاً برای ارتباطات پیامکی استفاده می شود.

چرا پیامک متنی (SMS)  به پیام چند رسانه ای (MMS) تبدیل می شود؟

پیام های چند رسانه ای در دو صورت ایجاد می شوند، یکی زمانی که محتوای چندرسانه‌ای مانند؛ تصاویر، ویدیوها، فایل‌های صوتی یا ترکیبی از آنها را اضافه می‌کنید، برنامه پیام‌رسان ممکن است آن را به عنوان یک پیام چندرسانه‌ای در نظر بگیرد. حتی اگر قسمت متنی پیام در محدوده کاراکتر باشد، باز هم SMS به MMS تبدیل می شود که در اینجا مشکل نیست اما حالت دوم زمانی است که تعداد کاراکتر پیامک متنی از حد استاندارد (معمولا 160 کاراکتر) فراتر می رود و به صورت خودکار SMS به MMS تبدیل می شود و همانطور که میدانید به طور پیش فرض سیم کارت ها قابلیت ارسال MMS ندارند. از همین رو ما به دنبال رفع مشکل ارسال نشدن اس ام اس طولانی و جلوگیری از تبدیل خودکار اس ام اس به ام ام اس هستیم.

 راه حل برای مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS

راه حل های رفع مشکل تبدیل خودکار پیامک به MMS در گوشی اندرویدی:

تغییر تنظیمات گوشی 

یکی از روش های حل مشکل ارسال نشدن اس ام اس طولانی دستکاری تنظیمات مربوط به محدودیت های کاراکتر در گوشی های اندرویدی از جمله سامسونگ می باشد. برنامه پیام رسانی را در تلفن Android خود باز کنید و به دنبال تنظیمات یا منوی گزینه ها بگردید. در تنظیمات پیام رسان  به بخش «Text Message» بروید ، سپس در بخش «Input mode»  حالت GSM alphabet را انتخاب کنید. به این روش ارسال اس ام اس طولانی در گوشی های اندرویدی میسر خواهد شد.

 راه حل برای مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی های اندرویدی و سامسونگ

 پاک کردن حافظه پنهان 

گاهی اوقات، پاک کردن حافظه پنهان و داده های برنامه پیام رسانی می تواند مشکلات موقتی را حل کند و به طور بالقوه تنظیماتی را که باعث تبدیل خودکار MMS می شود، ریست کند. برای انجام این کار، به تنظیمات دستگاه بروید، بخش «برنامه‌ها» یا «برنامه‌ها» را پیدا کنید، برنامه پیام‌رسانی خود را پیدا کنید و «پاک کردن کش» و «پاک کردن داده‌ها» را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که پاک کردن داده‌ها تنظیمات برنامه پیام‌رسانی و پیام‌های ذخیره‌شده شما را حذف می‌کند، بنابراین قبل از ادامه، از پیام‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 ریست  کردن برنامه پیام رسان

 ریست تنظیمات برنامه می‌تواند به رفع هرگونه تضاد یا پیکربندی نادرستی که ممکن است در طول به‌روزرسانی سیستم عامل رخ داده باشد، کمک کند. برای ریست تنظیمات برنامه، به تنظیمات دستگاه بروید، بخش "Apps"  یا "Applications" را بیابید، روی نماد منو (سه نقطه یا سه خط) ضربه بزنید و «Reset app preferences» یا گزینه‌ای مشابه را انتخاب کنید. با این کار مجوزها، اعلان‌ها و تنظیمات پیش‌فرض برنامه ریست می‌شود. ممکن است لازم باشد این تنظیمات را پس از انجام ریست بررسی و پیکربندی مجدد کنید.

 استفاده از برنامه های جایگزین 

اگر مشکل همچنان ادامه داشت و نمی‌توانید با برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض آن را حل کنید، برنامه‌های پیام‌رسان جایگزین موجود در فروشگاه Google Play را امتحان کنید. برخی از برنامه‌های پیام‌رسان ممکن است گزینه‌های سازگاری  بهتری ارائه دهند . BigSMS و  Handcent دو نرم افزار کاربردی برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS  هستند.

نحوه استفاده از Handcent:

  1. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برنامه Handcent SMS را از فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنید.
    Handcent را به عنوان برنامه پیام‌رسانی پیش‌فرض تنظیم کنید: برنامه تنظیمات را در تلفن Android خود باز کنید، به بخش«Applications» بروید، برنامه پیام‌رسانی فعلی خود را پیدا و روی آن ضربه بزنید. به دنبال گزینه "Set as default" یا "Default apps" بگردید، سپس Handcent SMS را به عنوان برنامه پیام رسانی پیش فرض انتخاب کنید.

  2. تنظیمات Handcent را پیکربندی کنید: برنامه Handcent SMS را باز کنید و با ضربه زدن روی نماد منو ( سه نقطه)  و انتخاب "Settings" یا "Preferences" به تنظیمات آن بروید. در اینجا، می توانید جنبه های مختلف برنامه را سفارشی کنید.

  3.  در تنظیمات Handcent، به دنبال "تنظیمات ارسال پیام" یا گزینه های مشابه باشید. باید تنظیمات مربوط به حداکثر طول پیام یا تبدیل خودکار به MMS را پیدا کنید. این تنظیمات را طوری تنظیم کنید که Handcent امکان ارسال پیامک های طولانی  فراهم می کند.

  4.  اگر با وجود تنظیم تنظیمات با پیام های طولانی مواجه شدید، می توانید پیام خود را به صورت دستی به بخش های کوتاه تر تقسیم کنید. Handcent گزینه ای را برای تقسیم خودکار پیام های طولانی ارائه می دهد، اما همچنین می توانید برای داشتن کنترل بیشتر آنها را به صورت دستی تقسیم کنید. برای تقسیم دستی یک پیام، پیام خود را تایپ کنید، از محدودیت کاراکتر تجاوز کنید، و سپس روی دکمه «تقسیم» که ظاهر می‌شود ضربه بزنید. این پیام را به چند بخش تقسیم می کند.

  5.  هنگام نوشتن پیام در Handcent، اطمینان حاصل کنید که آن را به‌عنوان یک پیام کوتاه (پیام متنی) به جای MMS ارسال می‌کنید. پیام‌های MMS معمولاً محدودیت‌هایی در اندازه دارند و ممکن است هزینه‌های بیشتری را متحمل شوند، بنابراین ارسال به‌عنوان پیامک می‌تواند به جلوگیری از این محدودیت‌ها کمک کند.

با دنبال کردن این مراحل و سفارشی کردن تنظیمات در Handcent SMS، باید بتوانید نسبت به ارسال اس ام اس طولانی بدون تبدیل خودکار به MMS اقدام کنید. 

اگر هیچ یک از راه حل های بالا جواب نداد، بهتر است با اپراتور تلفن همراه خود تماس بگیرید. آنها ممکن است بتوانند راه حل دیگری برای رفع مشکل ارسال نشدن اس ام اس طولانی و تبدیل خودکار SMS به MMS به شما ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.