یک محکوم به قصاص تبعه افغانستان که ۹ سال در انتظار اجرای حکم اعدام بود با تلاش‌های انجام شده در هفته قوه قضائیه آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

آزادی یک افغانی محکوم به قصاص در کرج پس از ۹ سال حبس

به گزارش قدس آنلاین،  حسین فاضلی هریکندی از آزادی یک محکوم به قصاص پس از تحمل ۹ سال حبس در کرج خبر داد و گفت: این فرد که تبعه کشور افغانستان است حدود ۹ سال قبل مرتکب قتل یکی از هموطنان خود شده و پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به قصاص نفس محکوم شده بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: در این پرونده، با وجود اینکه جسد مقتول تحویل اولیای دم شده بود اما با توجه به عدم پیگیری خانواده مقتول، در این مدت فرد محکوم زندانی و در انتظار اجرای حکم بود.

وی با اشاره به اینکه همسر و سه فرزند این محکوم به دلیل بلاتکلیفی و زندانی بودن وی برای ۹ سال شرایط نامساعدی را تحمل می‌کردند متذکر شد: با پیشنهاد اداره کل زندان‌ها و پیگیری معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز، مکاتبه‌ای به منظور تعیین تکلیف محکوم همراه با مستندات و گزارش جامع تدوین و خطاب به معاونت قضایی قوه قضائیه انجام و در خصوص امکان آزادی با پرداخت دیه و تقسیط قسمتی از آن درخواست شد که با اخذ نظر موافق، اقدامات بعدی برای استفاده از ظرفیت خیرین به انجام رسید.

فاضلی هریکندی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط اجرای احکام کیفری کرج؛ اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و خیرین در به نتیجه رسیدن این پرونده بیان کرد: با توجه به موافقت معاونت قضایی قوه قضائیه، بخشی از مبلغ دیه واریز و برای مابقی نیز یکی از خیرین قبول ضمانت کرد تا شاهد آزادی این زندانی و بازگشت وی به آغوش خانواده خود باشیم.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با تاکید بر جنبه‌های مثبت این پرونده که منتهی به آزادی محکوم به قصاص نفس شد گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این پرونده علاوه بر بازگشت فرد محکوم دارای سه فرزند و همسر به آغوش جامعه، همدلی و اتحاد در بین خیرین برای کمک در پرونده‌ای بود که هم مقتول و هم محکوم، تبعه کشور دیگر بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.