معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: در حوزه کالاهای اولیه مانند غلات تلاش ما چند منبعی کردن جهت واردات ارزان تر بوده است.

معاون اقتصادی وزارت خارجه : ۷.۵ میلیارد دلار از طریق نفت و گاز جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و مشارکت با بیان اینکه باید صادرات خود را به صورت پایدار افزایش دهیم گفت: در حوزه واردات نیز تنوع پذیری در مواد اولیه را ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال در حوزه کالاهای اولیه مانند غلات تلاش ما چند منبعی کردن جهت واردات ارزان‌تر بوده است برای مثال کود شیمایی برای وزارت کشاورزی بسیار اهمیت دارد و در شرایط تحریم کشوری مانند چین آنرا تأمین می‌کرد اما اکنون به چند منبع رسیده ایم.

صفری با اشاره به انتقال تکنولوژی گفت: تلاش کرده‌ایم با همکاری استانداری خوزستان اقلام کود شیمیایی را در خوزستان ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: همچنین می‌توان داروها را در داخل تولید کرد اما سالانه چندین میلیون دلار مواد اولیه از کشورهای دیگر وارد می‌شوند.

وی درباره ترانزیت از طریق ایران گفت: گفته می‌شد ترانزیت از طریق ایران به دلیل تحریم‌ها ممکن نیست اما تلاش شد تا مسیر به گونه‌ای دیگر پیش رود و در خط ابریشم سابق سرمایه گذاری ها انجام شده است و در کریدور شمال به جنوب نیز سرمایه گذاری توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال انجام است.

صفری گفت: در سفرهای رئیس جمهور انتقال تکنولوژی و توجه به شرکت‌های دانش بنیان اجرایی می‌شود.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ۷ و نیم میلیارد دلار از طریق نفت و گاز جذب سرمایه گذاری داشته ایم که اجرایی شده است و حمایت سرمایه گذاری خارجی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف دولت تنها کشورهای منطقه نیستند بلکه هدف سرمایه گذاری با کشورهای دیگر همچون روسیه، هند و آمریکای لاتین است برای مثال در سفر رئیس جمهور به اندوزی قرار شد ۱۴ بیمارستان ایران مجهز به دستگاه جراحی از راه دور شود و اندوزی نیز خواستار دارو از ایران شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.