رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان یزد از برگزاری کنفرانس ملی نهج‌البلاغه به میزبانی یزد و با رویکرد "کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه" خبر داد.

کنفرانس ملی نهج‌البلاغه در یزد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  احمد محتشمی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از رویدادهای بسیار مهم کشور رویداد کنفرانس ملی نهج‌البلاغه است که ۲۸ و ۲۹ آذرماه و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با عنایت به رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه تخصصی آموزشی و همینطور رسالت فرهنگی، برگزاری این رویداد بسیار مهم در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه این کنفرانس به صورت تخصصی با رویکرد"کار، تولید و نقش آن در تعالی جامعه" برگزار می‌شود تاکید کرد: دانشگاه‌های معتبری از نقاط مختلف استان یزد و کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که در این رویداد همکاری و مشارکت داشته باشند.

محتشمی با بیان اینکه در ارتباط با داوری آثار این کنفرانس توجه بسیار خاصی صورت گرفته ادامه داد: کمیته علمی این کنفرانس بالغ بر ۲۰ نفر هستند که از شناخته شده ترین افراد انتخاب شده‌اند.

وی از چاپ مقالات برتر این همایش در ژورنال‌های تخصصی و معتبر خبر داد و عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که با یک نگاه عمیق به نهج‌البلاغه بتوانیم رویکرد تازه و نو را به مقوله کار و تولید عرضه کنیم.

بالغبر۹۰درصدفارغ‌التحصیلاندانشگاهفنیوحرفه‌ایجذببازارکارمی‌شوند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به زمان ثبت نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: امروز مشکلاتی در فرآیند تولید، صنعت، محیط زیست و موارد مختلف دیگر داریم و به همین دلیل ضرورت به کارگیری دانش، تکنولوژی و نوآوری برای رفع این مشکلات دوچندان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های معتبر ما بعضا به ترمینال عبور دانشجویان به خارج از کشور تبدیل شدند خاطرنشان کرد: اگر در تولید دانش و برخی از علوم سرآمد شدیم و این سرآمدشدن صرفا با توجه به علم امکان‌پذیر نیست بلکه باید علم و دانش را تبدیل به تکنولوژی و فناوری کنیم و در مرحله بعد فناوری‌ها را به ابتکارات و خلاقیت‌ها برسانیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد از ایجاد پردیس مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و افزود: یکی از افتخارات بسیار بالای فنی و حرفه‌ای این است که بیش از ۹۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند.

محتشمی با تاکید بر اینکه بالاترین آمار جذب به بازار کار در دانشگاه‌های غیر از فنی و حرفه‌ای مطمئنا از ۶۰ تا ۶۵ درصد بالاتر نمی‌زند عنوان کرد: این در حالی است که در برخی از رشته‌های ما آمار جذب صد درصد است و حتی یک فارغ‌التحصیل در این رشته‌ها بیکار نیست.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار دانشجو در ۱۱ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان یزد به تحصیل علم در رشته‌های مختلف تخصصی فنی مشغول هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.