کنفرانس ملی علمی - تخصصی نهج البلاغه در آموزشکده فنی امام علی(ع) یزد آغاز بکار کرد.

آغاز کنفرانس ملی نهج البلاغه در یزد

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در این مراسم با بیان اینکه کنفرانس یاد شده به مدت ۲ روز ادامه دارد گفت: ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس در این استان واصل که از این تعداد ۱۷۰ مقاله توسط هیات داوران پذیرش شد.

"احمدمحتشمی" افزود: از مجموع مقالات دریافتی ۷۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۹۰ مقاله هم به صورت پوستر در کنفرانس ارائه می شود.

دبیر اجرایی کنفرانس یاد شده اظهار کرد: چکیده تمام مقالات دریافتی علاوه بر بارگذاری روی سایت www.cnby.ir در قالب کتابچه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد و در اختتامیه کنفرانس از ۱۵ مقاله برگزیده تجلیل می شود.

محتشمی اضافه کرد: فرهنگ کار از منظر امام علی (ع) در نهج البلاغه ، رویکرد امام علی (ع) به رفاه اجتماعی، سیره اقتصادی ایشان در نهج البلاغه ، عدالت اقتصادی و تاثیر آن در رونق و سلامت کار و تولید از منظر نهج البلاغه ، نظم و انضباط کاری از منظر آن، آثار روحی و روانی اشتغال و نقش آن در تعالی جامعه بر اساس آموزه های نهج البلاغه، زمینه های فرهنگی تحقق عدالت در کسب و کار از دیدگاه امام علی (ع) با تاکید بر نهج البلاغه از جمله محورهای این کنفرانس است.

وی مدیریت، برنامه ریزی، تصمیم گیری، هدایت و نظارت بر فعالیت های اقتصادی از منظر نهج البلاغه و سیره حضرت علی (ع)، تاثیر اخلاق مدیران و کارآفرینان بر تعالی سازمانی از دیدگاه حضرت علی (ع) با تاکید بر نهج البلاغه، علم، کار و آموزش های فنی و حرفه ای از منظر این کتاب ماندگار و سیره حضرت علی (ع) و سایر موضوعات مرتبط با محوریت نهج البلاغه را از دیگر محورهای کنفرانس یاد شده اعلام کرد.

محتشمی افزود: برگزاری این کنفرانس با توجه به ارزشهای اصیل دینی و اخلاقی در زمینه اقتصادی و حرفه‌ای از دیدگاه نهج البلاغه مانند ارزش کار و تلاش، کسب حلال، انصاف و عدالت، تعاون، وفای به عهد و پرهیز از اســراف و تبذیر حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.