مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۱۳ هزار و ۷۱۲ کارت هوشمند ملی صادر شده در دفاتر پیشخوان رسوب شده که صاحبان آن برای دریافت کارت‌شان مراجعه نکرده‌اند.

۱۳ هزار کارت هوشمند ملی سرگردان در بوشهر

به گزارش قدس انلاین، اسکندر پاسالار  با اعلام اینکه تا کنون ۷۷۶ هزارو ۸۷۴ کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در استان صادر شده است، اظهار کرد: به محض وصول کارت برای متقاضیان پیامک ارسال می‌شود که برای دریافت مراجعه کنند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال کشور در راستای کاهش کارت‌های رسوب شده در ادارات و دفاترپیشخوان دولت و تسریع در خروج کارت‌های صادره، اقدام به غیرفعال کردن مشخصات صاحبان این کارت‌ها در سامانه استعلام ثبت احوال می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اینکه تمام افرادی که پیامک صدور کارت برای آنان ارسال شده هر چه سریعتر برای دریافت کارتشان مراجعه نمایند، تصریح کرد: افرادی که کارتشان تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ صادر شده و برای تحویل کارت اقدام نکرده اند مشخصات آنان در سامانه استعلام ثبت احوال غیر فعال می‌شود؛ با این اقدام افراد دیگر نمی‌توانند خدمات برخط دریافت کنند و برای دریافت خدمات از دستگاه‌های دولتی با مشکل روبرو می‌شوند.

پاسالار در خصوص اعتبار کارت‌های هوشمند ملی عنوان کرد: با توجه به اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار آن ۷ سال در نظر گرفته شده بود، اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آن‌ها فرا رسیده است.

وی با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال کشور تصمیم به تمدید اعتبار کارت‌های مذکور گرفته است، یادآور شد: اعتبار کارت‌های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا پایان ۱۴۰۳و قبل از آن بوده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.