مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در جلسه شورای ثبت رویدادهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برگزاری رویداد گردشگری خیام نیشابوری درسطح جهانی و رویداد گردشگری عطار نیشابوری در سطح ملی تعیین شد.

روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری جهانی شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: در این جلسه که با حضور دکتر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی، دکتر ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه و اعضای شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور برگزار شد، دلایل توجیهی لازم در خصوص ضرورت برنامه ریزی روزهای ملی ارائه شد که داوران حاضر در جلسه پس از ارایه توضیحات نماینده نیشابور و شهرداری، مصوب کردند که روز بزرگداشت این حکیم فرزانه به عنوان رویدادی در سطح جهانی ثبت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: با این مصوبه، روز  بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری که هرساله در ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می شود از سال اینده در سطح بین بین المللی برگزار شده و امکان حضور گردشگران خارجی در این رویداد فراهم می شود و شهرنیشابور از منافع حضور آنان بهره مند خواهد شد.

وی گفت: حکیم عمر خیام نیشابوری؛ فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر رباعی‌سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی است. آوازهٔ وی مدیون نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.