سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر ساحل‌عاج در تهران با بیان اینکه قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، بر نقش مجالس دو کشور در تقویت مناسبات تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی ایران است

به گزارش قدس آنلاین، تاماکولو واتارا سفیر ساحل عاج در تهران روز سه‌شنبه (۶ تیر ماه ۱۴۰۲) با ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و سازنده کشورمان با ساحل عاج، گفت: قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و توسعه روابط در حوزه‌های سیاسی- اقتصادی و تجاری با قاره آفریقا، به ویژه کشور مهم ساحل عاج، برای ما حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: رفت و آمدهای سیاسی و گسترش سطح مراودات میان دو کشور، نقش بسزایی در ارتقای روابط دو و چندجانبه بین المللی و ترسیم نقشه راه در جهت تعمیق و گسترش همکاری‌های فیمابین دارد.

عمویی با تأکید بر نقش مجالس دو کشور در تقویت مناسبات و همکاریهای مورد علاقه طرفین، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ساحل عاج از ظرفیت‌های بالقوه ی فراوانی برخوردارند که می‌توان از آن، به عنوان بستری برای افزایش همه جانبه همکاریها، بهره برد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در ادامه این دیدار، ارتقا روابط اقتصادی و تجاری کشورمان با ساحل عاج را در مسیر پیشبرد مناسبات دوجانبه و حمایت از دولت و ملت دو کشور عنوان کرد.

وی در این راستا ابراز امیدواری کرد: دومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ساحل عاج در آینده‌ای نزدیک برگزار گردد.

واتارا سفیر ساحل عاج در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی کشورش به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، گفت: بسترهای لازم برای ارتقا سطح همکاریهای فیمابین فراهم است و امیدواریم این مناسبات در همه زمینه‌ها بیش از پیش، توسعه یابد.

وی با بیان اینکه ساحل عاج و هفت کشور دیگر در غرب آفریقا به عنوان اعضای اتحادیه اقتصادی کشورهای غرب این قاره، جمعیتی حدود ۸۰ میلیون نفر را دارا می‌باشند، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با صادرات کالاهای خود به غرب آفریقا، بازار مهمی برای فعالیت تولیدکنندگان و تجار ایرانی باشد.

واتارا در این راستا، خواستار برگزاری دومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ساحل عاج و جمهوری اسلامی ایران شد و آن را گام مهمی در جهت افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.