مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از اختصاص ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی این استان در سال جاری خبر داد.

اختصاص ۱۳۲میلیارد تسهیلات به مشاغل خانگی همدان

به گزارش قدس آنلاین، یوسف شعبانی چهارشنبه ۷ تیرماه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رزن، افزود: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده به استان، تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از در استان توزیع شده و ۲۲ میلیارد تومان آن هنوز در اختیار اداره کل است.

وی میزان اعتبار سال گذشته تسهیلات اشتغال خانگی استان را ۱۱۰ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: میزان سهمیه اشتغال شهرستان رزن از مشاغل خانگی در سال گذشته شش میلیارد تومان بوده که ۷۷ درصد این اعتبار جذب شده ضمن اینکه اعتبار سال جاری با یک میلیارد افزایش به هفت میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

شعبانی با بیان اینکه چهار بانک توسعه تعاون، رفاه، کشاورزی و پست بانک در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت شهرستان همکاری داشتند، گفت: تعهد می‌دهم در شش ماه اول امسال اگر عملکرد شهرستان رزن در جذب تسهیلات مشاغل خانگی خوب باشد، از ۲۲ میلیارد تومان باقی مانده در اختیار اداره کل به موازات هزینه هفت میلیارد تومان مربوط به سهمیه شهرستان اعتبار اختصاص داده شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نگاه ما در مشاغل خانگی نگاه به توسعه مناطق محروم و خوداشتغالی است، تصریح کرد: از ۱۵ تیرماه به بعد روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تغییر خواهد کرد و شبکه بانکی تا این زمان باید تکلیف نهایی تمامی پرونده های مفتوح نزد خود را تعیین کند.

شعبانی یادآور شد: در این رابطه باید کمیته های نظارتی و فنی استانی و شهرستان‌ها متأثر از صندوق توسعه و پیشرفت اقدام کنند چراکه تسهیلات توسعه روستایی به زودی جابه‌جا شده و روند فعلی تسهیلات روستایی تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رزن در رابطه با جذب تسهیلات اشتغال روستایی عملکرد رضایت بخشی داشته و با توجه به اینکه اشتغال شهرستان بر پایه و محوریت کشاورزی است هدف گذاری شهرستان به منظور پرداخت و جذب تسهیلات اشتغال روستایی خوب بوده است، گفت: شهرستان رزن در استان همدان در رابطه با اشتغال روستایی رتبه سوم را در هزینه تسهیلات اشتغال روستایی در سال گذشته داشته است. 

شعبانی در ادامه با اشاره به اهداف کلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای توسعه فضای کسب و کار در سال جاری، اظهار کرد: امسال در سطح استان و نیز شهرستان‌ها کانون‌های کسب و کار و روستاهای هدف برای توسعه فضای کسب و کار مشاغل خانگی را انتخاب و حمایت خواهیم کرد و با تقویت آنها به عنوان رمز موفقیت توسعه کسب و کار، تجارب این روستاها را به سایر روستاها تعمیم خواهیم داد.

شعبانی همچنین با تأکید بر اینکه در بخش خصوصی و دولتی توان مواجهه با بیکاری فارغ‌التحصیلان وجود ندارد، گفت: در سال جاری باید حضور حداکثری مردم را برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و رونق بازار ارتقاء دهیم و در این رابطه حمایت لازم را برای پای کار آوردن مردم و مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی خواهیم داشت.

وی پای کار آوردن بانوان در حوزه کسب و کار را از اولویت و اهداف مهم امسال این اداره کل دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه تشکیل تعاونی های تأمین نیاز برای روستاهای کانون هدف توسعه فضای کسب و کار استفاده از تمام ابزار برای حمایت ضروری بوده و برای تشکیل چنین تعاونی هایی علاوه بر اعتبارات و سهمیه اختصاص داده شده به شهرستان ها و استان اعتبارات خاصی نیز برای تشکیل چنین تعاونی هایی اختصاص داده خواهد شد.

شعبانی در رابطه با احداث گلخانه در شهرستان رزن اظهار کرد: هر یک از گلخانه های در دست احداث شهرستان رزن که به صورت شرکت تعاونی احداث شوند، تسهیلات و اعتبار لازم آن را اداره تعاون کار استان تقبل خواهد کرد.

فرماندار رزن هم با بیان اینکه براساس هدفگذاری انجام شده قرار است ۲۰۰ هکتار گلخانه در شهرستان رزن احداث کنیم، گفت: رزن تنها دارای ۱۴ هکتار گلخانه بود که با پیگیری لازم از سال گذشته به منظور توسعه گلخانه های شهرستان ۱۱ هکتار  زیرکشت رفته و ۴۲ هکتار نیز مجوز ساخت گلخانه در دست متقاضیان بوده و پیگیر تسهیلات هستند ضمن اینکه ۹۲ هکتار نیز به زودی مجوز ساخت گلخانه به افراد متقاضی داده خواهد شد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: تقبل پرداخت تسهیلات لازم توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گلخانه هایی که در قالب شرکت تعاونی در شهرستان ساخته می‌شوند، مژده خوبی برای شهرستان است و به طور قطع این امر از نقش مؤثری در توسعه هر چه بیشتر گلخانه های رزن برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دولت گذشته در رزن تنها دو واحد صنعتی توسط یکی از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی شهرستان فعالیت داشت این در حالیست که در دولت سیزدهم ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ شامل ۱۳ واحد در شهرک صنعتی و هفت واحد خارج از محدوده شهرک با اشتغال ۶۰۰ نفر در حال ایجاد است.

غفاری‌آثار با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته از این تعداد واحدها پنج واحد با حضور استاندار همدان با اشتغال ۱۷۸ نفر به بهره برداری رسید، افزود: ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان رزن راکد و تعطیل بود که با پیگیری ها و همکاری دستگاه های مرتبط و ذیربط شهرستان پنج واحد با اشتغال ۵۲ نفر از سال گذشته احیاء شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های خوبی در شهرستان با اشتغال مناسب در دست اجراست، گفت: بهره برداری از این پروژه‌ها اتفاقات خوبی را در این شهرستان رقم خواهد زد و روند توسعه رزن را تسریع خواهد بخشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.