رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تروریسم گفت: همکاری ایران و روسیه در سوریه نقطه عطف همکاری دو کشور در تحولات منطقه بود که موفق به بازگردان امنیت نسبی در منطقه غرب آسیا شد.

گلرو: همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم آرامش نسبی را به منطقه بازگرداند

به گزارش قدس آنلاین، «الکسی ددوف» سفیر روسیه در ایران امروز (سه‌شنبه، ۶ تیرماه) با عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گلرو با اشاره به روابط گسترده و روبه رشد تهران و مسکو گفت: روسیه همپیمان مهمی برای ماست و همراهی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مجامع بین‌المللی می‌تواند دستاوردهای مهمی برای دو کشور داشته باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نشستی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سفیر کشورمان در مسکو داشتیم، روابط تهران و مسکو در ابعاد مختلف بررسی شد و باید گفت در بُعد سیاسی، روابط در سطحی خوب و رضایت‌بخش است، در بُعد اقتصادی تلاش‌های خوبی برای افزایش مبادلات تجاری و همکاری اقتصادی صورت گرفته، اما با توجه به سطح استراتژیک روابط، توسعه همکاری اقتصادی به سطح مورد انتظار نرسیده و لازم است جبران شود.

گلرو درباره همکاری ایران و روسیه در جهت مقابله با تروریسم تصریح کرد: همکاری ایران و روسیه در سوریه نقطه عطف همکاری دو کشور در تحولات منطقه بود که موفق به شکست تروریست‌های تکفیری شده و امنیت نسبی را به منطقه و خاورمیانه باز گرداند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در مجلس آمادگی داریم موانع تجاری و اقتصادی در مسیر مناسبات دو جانبه بر طرف شود و در خصوص توافقنامه‌های فیمابین تلاش می‌کنیم تا سریعتر در مجلس به تصویب برسد.

همچنین در ادامه این نشست، «الکسی ددوف» سفیر روسیه در ایران با تقدیر از مواضع کشورمان در مورد تحولات اخیر روسیه گفت: تجربیات شما  در عرصه بین‌المللی‌ برای من ارزشمند است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد تحولات مهمی در روابط تهران و روسیه در حوزه پارلمانی بودم که سفر مسئول دومای دولتی روسیه از مهمترین آن‌ها بود؛ همچنین در اوایل ماه جولای نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه در جهت توسعه تبادلات تجاری به ویژه پیگیری پروژه عظیم کریدور شمال جنوب برگزار خواهد شد و پس از آن رایزنی‌های مختص دریای خزر را در تهران با حضور  مقامات دو کشور خواهیم داشت، این نشانگر سطح بالای روابط است؛ همچنین ما در حال  نهایی‌سازی قرارداد راهبردی ایران و روسیه هستیم که شامل ابعاد مختلف همکاری‌ها می‌شود.

سفیر روسیه در ایران در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری جهت تسریع در بررسی توافقنامه‌های مشترک در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن گفت: حجم بالای تبادلات تجاری به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی و مناسبات خوب سیاسی ایران و روسیه می‌تواند به نفع منطقه و دولت و ملت‌های دو کشور باشد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.