مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای ۳۵ کالای منتخب تولیدی در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان، رشد حداقل ۳۰ درصدی تا پایان امسال هدف‌گذاری شده است.

رشد ۳۰ درصدی تولید کالاهای صنعتی در خراسان‌رضوی هدف‌گذاری شد

به گزارش قدس خراسان، امیررضا رجبی اظهار کرد: رشد تولید برای ۱۵ واحد صنعتی در رسته های تولیدی خودرویی، دارویی، نساجی، قطعه سازی، برق و الکترونیک، چسب و رزین و صنایع معدنی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه معادن و اکتشافات معدنی خراسان رضوی نیز هشت ماده معدنی از رشد حداقل ۳۰ درصد در تولید برخوردار هستند که اگر رشد بیش از پنج درصد را برای آنها در نظر بگیریم، تعداد واحدهای برخوردارنده از این رشد به چندین برابر افزایش می یابد.

وی گفت: امسال رشد تولیدات معدنی در استان به طور قطع به ۲ یا سه برابر افزایش خواهد رسید، زیرا ذخایر معدنی جدید در حال شناسایی است که به ظرفیت سرمایه های استان اضافه می شود.

رجبی گفت: برای کالاهای تولیدی منتخب که باید امسال به رشد حداقل ۳۰ درصدی دست یابند، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و با حمایت استانداری خراسان رضوی در اولویت پرداخت قرار گرفته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به پیگیری برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: پارسال کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای ۷۲۸ واحد صنعتی تشکیل جلسه داده که هزار و ۱۰۰ مصوبه برای حل آنها داشته و ۸۷ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

وی گفت: متوسط اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این اقدام در نتیجه تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی دولتی و تشکلهای بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.