دولت نروژ به شرکت‌های نفتی برای توسعه ۱۹ میدان نفتی و گازی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد کرون نروژ (۱۸.۵۱ میلیارد دلار)، چراغ سبز داد.

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ میلیارد دلاری نروژ در نفت و گاز

به گزارش قدس آنلاین، پارلمان نروژ در سال ۲۰۲۰، مشوق‌های مالیاتی موقتی برای تشویق سرمایه‌گذاری نفتی در شرایط فعالیت اندک را معرفی کرد که سیل درخواست‌های شرکت‌های انرژی را به دنبال داشت.

میادینی که دولت نروژ موافقت نهایی خود را برای توسعه آنها اعلام کرده است، شامل ۹ میدان تحت اداره بریتیش پترولیوم، سه میدان تحت اداره شرکت اکوئینور و چند میدان شرکت‌های وینترشال دآ و OMV‌ هستند.

تریه اسلند، وزیر نفت و انرژی نروژ، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این‌ها، پروژه‌هایی هستند که به تداوم تولید بالا و باثبات فلات قاره نروژ و همچنین اشتغال و ایجاد ارزش، کمک می‌کنند.

تولید نفت نروژ با مخالفت شدید فعالان محیط زیست و افراد دیگری روبرو شده که نگران انتشار کربن از سوختن نفت و گاز و تشدید تغییرات اقلیمی هستند.

دولت نروژ اعلام کرده است که منابع نفت و گاز این کشور برای امنیت انرژی اروپا، اساسی بوده و برای چند دهه آینده، ضروری خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، نروژ سال میلادی گذشته در بحبوحه جنگ اوکراین، از روسیه به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز اروپا پیشی گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.