فرمانده کل انتظامی توضیحاتی درباره اینکه چرا در درگیری‌های مرزی سربازان شهید می‌شوند، بیان کرد و به این پرسش پاسخ داد که آیا در درگیری‌های مرزی "سربازها" بیشتر از نیروهای کادر رسمی شهید می‌شوند؟

پرسشی از سردار رادان: در درگیری‌های مرزی "سربازها" بیشتر از نیروهای کادر رسمی شهید می‌شوند؟

سردار احمدرضا رادان در این خصوص اظهار کرد: بیشترین شهید سرباز مربوط به منطقه سیستان و بلوچستان است؛ از ۲۰ شهید پلیس در سه ماهه نخست سال تعداد ۱۵ نفر کادر (نیروی رسمی پلیس) و ۵ نفر وظیفه (سرباز) هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بیشتر شهدای کادر نسبت به سربازان نشان دهنده آن است که دوستان کادر پلیس برای سربازها، پدری می‌کنند، تصریح کرد: در مرز آموزش‌های ویژه مرزبانی حاکم است و سربازان در پادگان‌های جدا آموزش‌های خاص مرزبانی و رزم می‌بینند.

به گفته سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور سربازان مرزی آموزش دیده هستند و بدون مهارت و تخصص نیستند.

فرمانده کل انتظامی (فرمانده ناجا) گفت: من به شخصه به شهدای مرزبانی افتخار می‌کنم؛ این شهدا به ویژه شهدای سرباز مرزبانی هر کاری که باید در دفاع از مرزهای کشور انجام می‌دادند به درستی و کامل مطابق با آنچه که یک نیرو آموزش دیده است، انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه رشادت‌های مرزبانان در برجک "مزه سر" و دیگر مرزهای کشور یادآور خاطرات بسیجی‌های زمان دفاع مقدس است، گفت: ما در تربیت نیروهای وظیفه (سربازان) به دنبال ایجاد عزم راسخ هستیم و عملکرد آن ها در دفاع از کشور نشان‌گر همین موضوع است.

سردار رادان گفت: سربازان در کنار آموزش‌هایی که می‌بینند با به کارگیری باور و ایمان در حفظ و حراست مرزها عزم راسخ دارند و این عزم داشتن، ورای هر آموزشی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.