مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سنگ اندازی شهرداری یاسوج در مسیر اجرای یک پروژه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: شهرداری مانع کامیون‌هایی که برای موزه دفاع مقدس مصالح حمل می‌کند می شود.

 سنگ‌اندازی شهرداری یاسوج در مسیر احداث موزه دفاع مقدس

به گزارش قدس آنلاین، کمیته عمرانی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی کنگره شهدای ۱۴۰۳ استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سرپرست معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

علی محمد روستا در ابتدای این نشست گفت: برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد کار فاخر و ارزشمندی است و همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی تمهیدات لازم با برای برگزاری کنگره ای در خور شان شهدای استان فراهم کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی در نخستین گام نسبت به تعویض تابلوهای تصاویر شهدا که چندین سال است نصب شده اند، اقدام کنند.
وی با تاکید به اینکه دستگاه های اجرایی با افتخار برای برنامه های مربوط به کنگره شهدا اقدام کنند، افزود: مشارکت و همکاری همه دستگاه ها در به سرانجام رسیدن برنامه های مربوط به کنگره شهدا لازم و ضروری است.
روستا عنوان کرد: در این نشست مصوب شد تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدای استان که در سال آینده خواهد بود یادمان‌های شهدایی که فاقد امکانات هستند با کمک راهداری و شرکت گاز شناسایی و اقدامات لازم صورت گیرد.
سرپرست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری با اشاره به اینکه نبود دهکده و موزه دفاع مقدس زیبنده این استان نیست، گفت: از این پروژه بازدید خواهیم کرد و اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه مهم فرهنگی اختصاص داده می شود.
وی عنوان کرد: نام گذاری پروژه های مهم عمرانی به نام شهدا از دیگر مواردی است که مصوب کردیم و مقرر شد راه و شهرسازی و شهرداری یاسوج نسبت به آن اقدام کنند.
دبیر کنگره شهدای استان هم در این نشست از ارائه خدمت به مناطق کمتر برخوردار استان قبل و بعد از برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: ۱۶ المان باید در مناطق مختلف استان طراحی و در هر شهرستان ۲ المان نصب شود.
عبدالصفا نجاتی عنوان کرد: سردیس شهدای شاخص استان احداث و نصب شود، ضمن اینکه ۱۵۶ تابلو شهدا باید نصب شوند که تاکنون ۴۰ مورد انجام شده است.

صالحی رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح استان هم در خصوص ارائه خدمات به مناطق محروم گفت: ۴۲ پروژه عمرانی از جمله طرح احداث و تجهیز پارک کودک، گازرسانی و احداث مراکز ورزشی در این مناطق اجرا شده است.

آسمند عنوان کرد:کمیته نام گذاری شهرداری‌ یاسوج مدت یکسالی است که تشکیل نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در جلسات گذشته نام‌گذاری برخی کوچه‌ها و معابر انجام شد اما به دلیل نبود اعتبار طراحی انجام نشد.

وی با بیان اینکه کار جهادی برای نصب تابلوها انجام شود، گفت: شهرداری یاسوج برای ساخت موزه دفاع مقدس سنگ‌اندازی می‌کند و مانع اجرای این پروژه فرهنگی می‌شود.

این مسئول از عدم اجرای مصوبات در حوزه دفاع مقدس و شهدا انتقاد کرد و گفت: مسئولان و متولیان تاکنون در عمل کاری برای شهدا نکردند  و بیشتر جلسات بازخوردی ندارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.