وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به اقدام اخیر رومانی در کاهش تعداد دیپلمات‌های روس، واکنش مناسب خواهد داد.

مسکو: به اقدام رومانی در کاهش تعداد دیپلمات‌های روس پاسخ مناسب می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم رومانی در کاهش تعداد دیپلمات‌های روسیه در این کشور گفت که مسکو «واکنش مناسبی» به این اقدام نشان خواهد داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «همانطور که پیشتر اعلام کرده بودیم، روسیه واکنش مناسبی ارائه خواهد کرد».

سفارت روسیه در رومانی نیز اعلام کرد که برخی از دیپلمات‌های هیئت دیپلماتیک این کشور، پیشتر سرزمین‌های رومانی را ترک کرده‌اند.

رسانه‌های رومانیایی اعلام کرده‌اند که دست کم ۴۰ نفر از کارمندان سفارت روسیه در بخارست، این کشور را ترک کرده‌اند.
روزنامه زیاری رومانی نوشت که ۴۰ دیپلمات سفارت روسیه در بخارست از طریق فرودگاه اتوبینی و با یک هواپیمای اختصاصی، خاک این کشور را ترک کردند. این دیپلمات‌ها به درخواست طرف رومانیایی از این کشور خارج شده‌اند.
وزارت خارجه رومانی اعلام کرد این اقدام در اجرای تصمیم دولت این کشور است که هماهنگ با تصمیماتی است که دیگر کشورهای در اتحادیه اروپا و در اقدام‌های مشابه اتخاذ کرده‌اند. 
چند روز پیش نیز دفتر ریاست جمهوری فنلاند اعلام کرد این کشور ۹ دیپلمات سفارت روسیه را در «هلسینکی» اخراج خواهد کرد. دولت فنلاند مدعی شده که دیپلمات‌های روس در ماموریت‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کردند.

فنلاند که به تازگی به ائتلاف ناتو پیوسته اخیرا محدودیت‌هایی را بر اموال دولتی روسیه  اعمال کرد که بعد برداشته شد.  

 وزارت خارجه فنلاند در ژانویه نیز دارایی‌های روسیه به ارزش ۱۸۷ میلیون یورو از جمله املاک، سهام، خودروها، قایق‌های تفریحی و هواپیما را مسدود کرد. 

دفتر ریاست جمهوری فنلاند مدعی شد: «اقدامات دیپلمات‌های روس مغایر با کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک است.»

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.