مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: قرار گرفتن نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت تعلیم عراق، زمینه تحصیل دانشجویان آن کشور در دانشگاه حکیم سبزواری را فراهم کرد.

زمینه تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم شد

به گزارش قدس خراسان، علی خوش‌سیما اظهار کرد: در سال‌های گذشته شرایط تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم نبود چون مدرک صادر شده از طرف دانشگاه حکیم، مورد تایید وزارت تعلیم عراق نبود.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بالای کشور عراق و نیز قرابت های فرهنگی و مذهبی فی‌مابین، رایزنی های لازم صورت گرفت تا نام دانشگاه حکیم سبزواری نیز در شمار دانشگاههای مورد وثوق وزارت تعلیم عراق قرار گیرد که از این طریق جذب دانشجو از این کشور امکانپذیر شد.

وی گفت: با توجه به حضور دانشجویان غیر فارسی‌زبان در دانشگاه حکیم سبزواری، در سالهای اخیر مرکز آموزش زبان فارسی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

خوش سیما افزود: برای ایجاد تحول و جذب بیشتر دانشجویان، به برخی اقدامات تحولی شامل ارائه خدمات اقامتی بهتر به دانشجویان بین الملل در طول تحصیل، انجام امور کنسولی در کوتاهترین زمان ممکن و تهیه زیرساخت های تبلیغاتی دانشگاه از جمله ایجاد سایت چندزبانه احساس نیاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.