رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان پس از ارزیابیهای لازم، شناسنامه سنجش سلامت را برای ثبت نام در مدارس دریافت کردند.

۱۳۶ هزار نوآموز در خراسان رضوی شناسنامه سلامت دریافت کردند

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی اظهار کرد: از مجموع ۱۳۹ هزار نوآموزی که با ثبت نام در سامانه، نوبت سنجش دریافت کردند، تعداد ۱۳۶ هزار مراحل عمومی و تخصصی سنجش را به اتمام رساندند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: بین پنج تا هفت درصد نوآموزانی که تحت پوشش ارزیابی سلامت قرار می گیرند به مرحله سنجش تخصصی برای بررسی تخصصی تر سلامتی و آمادگی تحصیلی معرفی می‌شوند.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۴۸ هزار نوآموز در استان سنجش شوند و هم اکنون تعداد محدودتری پایگاه از مجموع ۱۴۷ پایگاه سنجش سلامت در استان همچنان فعالند و انتظار می رود تا پایان تیر ماه پوشش کامل در این بخش محقق شود.

روحانی افزود: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شناسنامه نوآموز و والدین و پرداخت هزینه شرکت در سنجش در زمان نوبت اعلام شده برای حضور در پایگاه ضروری است.

وی گفت: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان عشایر رایگان و برای نوآموزان مناطق محروم بنا به تشخیص کارشناس و سهمیه موجود، رایگان و یا نیم بها محاسبه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.