نمایشگاه‌هایی همچون «رویدادِ عهد»، «نفس عمیق»، «آینه فرش»، «خویشتن» و «زرین» تیرماه در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

گالری‌گردی در پایتخت با رنگ بوی عید غدیر

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه‌هایی همچون «پیروزی تنها گزینه است»، «نفس عمیق»، «آینه فرش»، «گذشت زمان»، «خویشتن»، «دهلیز» و «زرین» ۱۶ تیرماه در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت افتتاح می‌شوند، به مناسبت عید سعید غدیرخم نمایشگاه‌هایی همچون «رویدادِ عهد»، «کتاب ولایت» به این مناسبت در بعضی از گالری‌ها برپا شده است، نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری نیز از هفته‌های گذشته در این مراکز برپا هستند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«رویدادِ عهد» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه منتخب آثار گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) با عنوان «رویدادِ عهد» به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۶ تیر ساعت ۹ تا ۱۷ در این موزه واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا ۲۸ اسفند روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ در این موزه میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه منتخبی از آثار گنجینه موزه شامل نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، حجم و آثار گرافیکی است که وجه مشترک آثار، ابراز ارادت و علاقه هنرمندان به حضرت علی (ع) است.

غلامحسین امیرخانی، معین الکتاب، محمدرضا قنبری، محمد سلحشور، علی شیرازی، کیخسرو خروش، مجتبی ملک زاده، حبیب الله صادقی، حمید عجمی، احمد خلیلی فرد، امیر احمد فلسفی، نصرالله افجه ای، علی وزیریان، عبدالحمید قدیریان، کاظم چلیپا، حبیب آیت الهی، جمشید حقیقت شناس، مهدی حسینی، صداقت جباری، ابوالحسن افشاری، اردشیر مجرد تاکستانی، خشایار قاضی‌زاده، قدرت الله عاقلی، کامران کاتوزیان، ساعد مشکی، مصطفی ندرلو، مسعود شجاعی طباطبایی برخی از هنرمندانی هستند که آثارشان در طبقه اول موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نمایش درمی‌آید.

همچنین نمایشگاه خوشنویسی «حج در آئینه قرآن و ادب» به هنرمندی کاوه تیموری همزمان با ماه ذی‌القعده و تشرف زائران به سرزمین وحی ۱۹ خرداد تا ۱۹ تیر در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپاست. این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر خوشنویسی به سبک نستعلیق با مضامین والای قرآنی و مرتبط با رسول اکرم (ص)، گزیده‌ای از روایات و اشعار با موضوع حج است.

«کتابت ولایت» در گالری عالی

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی با عنوان «کتابت ولایت» به مناسبت عید سعید غدیر خم با آثار اساتیدی همچون صداقت جباری، حمید عجمی، مسعود صالحی، علی رضا امین مقدم، حشمت الله نوروزی و سعید نقاشیان ۱۳ تا ۲۷ تیر شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده با خیابان حافظ دایر است.

در این نمایشگاه ۳۰ اثر در قالب خط نستعلیق، خط معلا، سیاه مشق، چلیپا و کتابت به نمایش گذاشته شده که در ارتباط با شخصیت حضرت علی(ع) و اشعار و احادیثی است که پیامبر اکرم (ص) در ارتباط با مولا امیرالمومنین فرموده‌اند.

«خط بندگی» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه خوشنویسی «خط بندگی» به مناسبت دهه ولایت با مشارکت سازمان حج و زیارت از ۱۱ تا ۱۹ تیر از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب پارک گلزار برپاست. این نمایشگاه مشتمل بر ۱۲ اثر با تکنیک نستعلیق و تذهیب شده که با موضوع حج توسط کاوه تیموری خلق شده است.

«پیروزی تنها گزینه است» در یافته

نمایشگاه انفرادی از آثار علی خاتم‌ساز با عنوان «پیروزی تنها گزینه است» ۱۶ تا ۳۰ تیر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی خیابان دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت برپاست.

«نفس عمیق» در پروژه‌های آرتیبیشن

نمایشگاه انفرادی حسین طادی ۱۶ تا ۲۹ تیر ساعت ۱۷ تا ۲۱ در پروژه‌های آرتیبیشن: استخر به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان رضایی، پلاک ۶۱ دایر است.

مجموعه آثار اخیر طادی با طراحی‌های او بر بسترهای مختلف از جمله دو رول کاغذی عظیم در بستر «استخر» واقع در ایوان ربط به نمایش درمی‌آید. او با آثار این مجموعه که تحت تاثیر فیلم «نفس عمیق» از پرویز شهبازی و نگاه به معلق ماندن و غوطه‌ور شدن نسلی در ابهام خلق شده، سعی بر سفر به ناخودآگاه و هنر بداهه دارد. این آثار با طراحی صدا توسط مهدی بهبودی بر اساس فضای مرتبط با این نمایشگاه ارائه می‌شود.

«آینه فرش» در گالری شیرین

نمایشگاه مجموعه آثار محمدرضا راشد ۱۶ تیر ساعت ۱۶ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۸ تیر شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. دوشنبه‌ها گالری تعطیل است.

«گذشت زمان» در گالری کاما

نمایشگاه گروهی عکس «گذشت زمان» آثار فیلمسازان عکاس سینمای ایران همچون حمید جبلی، زنده‌یاد عباس کیارستمی، رضا کیانیان و محمود کلاری ۱۶ تیر ساعت ۱۷ در گالری کاما ‎به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ تیر ساعت ۱۴ تا ۲۰ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«توالیتر۱ ماتریکس» در گالری ثالث

نمایشگاه آثار امین حکمت‌پناه با عنوان «توالیتر۱ ماتریکس» ۱۶ تیر ساعت ۱۶ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ تیر همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برپاست.

«خویشتن» در گالری شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی فریبا میریان (رستمی) با عنوان «خویشتن» ۱۶ تیر ساعت ۱۶ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۶ تیر به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست.

نمایشگاه نقاشی‌های «جواد اسپرهم» در گالری هنر

نمایشگاه نقاشی‌های جواد اسپرهم در گستره فرم و رنگ ۱۶ تیر ساعت ۱۶ در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود و تا ۲۲ تیر از ساعت ۱۰ تا ۱۹ میزبان هنرمندان و هنردوستان است.

جواد اسپرهم متولد ۱۳۶۳ فارغ التحصیل روانشناسی بالینی و عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران است. وی بیش از ۱۷ سال در زمینه هنر نقاشی تجربه کسب کرده و حاصل این تجربه، مجموعه گسترده‌ای از آثار با تکنیک‌های مختلف شده و در حال حاضر مشغول به فعالیت در هنر از طریق فریلنسری است.

«دهلیز» در نگارخانه نگر

نمایشگاه آثار نقاشی ساغر مسعودی با عنوان «دهلیز» ۱۶ تیر ساعت ۱۶ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۲۱ تیر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ دایر است.

نقاشی‌های سمیه رمضانی در نگارخانه احسان

نمایشگاه نقاشی از آثار سمیه رمضانی ۱۶ تیر ساعت ۱۵:۳۰ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ۲۱ تیر ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ ادامه دارد.

«زرین» در برج آزادی

نمایشگاه نقاشی‌ «زرین» با ۳۰ تابلو نقاشی از ۲۵ هنرمند با مدیریت ساناز صمصام شریعت با موضوع آزاد و آبستره و سورئال با تکنیک متفاوت ۱۵ تیر در گالری آسمان برج آزادی افتتاح می‌شود و تا ۲۱ تیرماه همه‌ روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ برپاست.

راضیه مداح‌فر، فاطمه بینا، آیدا قره باغی، یوسف سلیمانی، فاطمه فیاض، مریم پاپی‌زاده، زهرا رضاپور، مریم ریاضی، مریم امینی خرازی، زهرا مسائلی، فاطیما کسائی شیرزاد، مهرنوش اخوان‌بزاز، معصومه عباسیان، هما فاطمی، یاسمن امیری، الهه سادات فریزنی، الهام احمدی، اسماعیل آقابراریان، نگار علایی‌نژاد، ساناز افتخارزاده، زهرا الله بخشیان، حمیرا رحمانی، مهسا علی‌پور و مجتبی قاسمی از هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد هستند.

نمایشگاه گروهی پوستر در نگارخانه شفق

پنجمین نمایشگاه گروهی تخصصی گرافیک در زمینه‌ طراحی پوستر زیر نظر سمیه دهقان بنادکی مدرس دانشگاه، ۱۷ تیر درنگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و تا ۲۷ تیر از ساعت ۹ تا ۱۸ ادامه دارد.

این نمایشگاه با حضور ۱۹ هنرمند دانشگاه فنی و حرفه‌ای البرز و ارائه ۴۰ پوستر در ابعاد ۶۰×۴۰، با تکنیک‌های تایپوگرافی، فتومونتاژ، تصویرسازی و دیجیتال با موضوع محیط زیست، آیین و سنت‌های ایرانی و آزاد میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه آثار معصومه محمودی، زهرا کشاورز افشار، عرفانه یزدانی، فاطمه خوبرو، هانیه عالمیان، لیلا عباسی، نسیم فدایی، مبینا سبحانی، نازنین موسوی، فاطمه بازیار، مبینا نادری، پارمیس امیری، مبینا حیدری، حدیثه آزادی، آیناز اخوان، ریحانه فرازمهر، یوکابد سلیمی، ثمانه خالقی، آیسان صادقیان و مرجان آذری به نمایش گذاشته می‌شود.

«چشم انداز ۲» در مدار موازی

نمایشگاه گروهی «چشم انداز ۲» آثار آگنیشکا پلسکا، سپیده زمانی و آنیتا اسفندیاری، سام سمیعی، بیتا فیاضی، رعنا دهقان، افشین سعدی‌پور، فربد الکائی، شکوفه خرم‌رودی، پویا پارسامقام، سوگل آذرشب و هادی علی‌جانی نهم تیر تا چهارم مرداد به جز روزهای شنبه و یکشنبه‌ ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ برپاست.

نمایشگاه آثار هنرجویان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

نمایشگاه آثار هنرجویان بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران منتخبی از آثار شماری از هنرجویان رشته‌های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید ۱۱ تا ۱۷ تیر ساعت ۱۱ تا ۱۷ در نگارخانه رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی سعادت آباد، بلوار دریا، خیابان سردار دریای شمالی، تقاطع عباسی اناری و کوی مروارید میزبان علاقه‌مندان است.

«مجسمه‌های گمنام» در خانه هنرمندان ایران

دومین مجموعه از پروژه ناعکاسی با «مجسمه‌های گمنام» با آثار نگین پزنده و غزل فلاح‌مهر با همکاری گالری ریشه و کالکتیو متافور ۱۲ تیر تا دوم مرداد در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برپاست.

در بخشی از توضیح پروژه ناعکاسی آمده است: «در [نا]عکاسی اصالت نه با عکس است و نه با تسلط بر امر عکاسانه؛ بلکه اصالت با فرآیند تولید اثر هنری و شخصیت هنرمند است. [نا]عکاسی نه با هستی، که با امر شدن سر و کار دارد در نتیجه سراسر تردید است. این تردید به [نا]عکاسی و همه امور مرتبط با آن خاصیتی ابطال‌پذیر می‌دهد و آن را در طول زمان تجدیدپذیر می‌کند، همانند رودی که هیچ‌گاه نمی‌توان در آن دو بار شنا کرد.»

همچنین نمایشگاه‌های نقاشی‌های جواد قنبرپور با عنوان «سطل آشغال» در گالری زمستان و نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» در گالری بهار تمدید شده و تا ۱۹ تیر میزبان علاقمندان خواهند بود. خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه‌ها می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

«متالوژی هنر» در باغ موزه نگارستان

نمایشگاه متالوژی هنر با ۲۳ مجسمه از آثار محمد محمدزاده تیتکانلو مجسمه‌ساز، عکاس و نویسنده توسط مرکز اقتصاد هنر فاطر (گالری ماهر) ۲۷ خرداد تا ۳۰ تیر همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در باغ موزه نگارستان واقع در خیابان بهارستان، خیابان دانشسرا دایر است.

«بدایع الزمان» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه «بدایع الزمان»؛ عکس‌هایی از پدیدارهای مدرن در عصر قاجار، هفتم تیر تا ۱۲ مرداد روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه حاصل پژوهش محمدرضا طهماسب‌پور پژوهشگر برجسته تاریخ عکاسی ایران است و برای نخستین بار در ایران به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه ۸۰ قطعه عکس از معماری‌، طب، حمل و نقل، تکنولوژی‌های تازه نظامی، تلگراف، صنعت چاپ، پرورش گیاهان و گل‌های جدید، مجسمه‌سازی، تئاتر، موسیقی و تمرین‌های نظامی و .... برای مخاطبان نمایش داده شده است.

«انسداد» در گالری نیان

نمایشگاه آثار نقاشی حمیدرضا امامی با عنوان «انسداد» نهم تا ۳۰ تیر به جز شنبه‌ها روزهای عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست.

«من کدامتانم؟» در گالری دوست

نمایشگاه آثار نقاشی مرجان همایون با عنوان «من کدامتانم؟» نهم تا ۲۷ تیر دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ به جز تعطیلات رسمی در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار دایر است.

«یادآوری خاطرات عضلات» در گالری باوان

نمایشگاه آثار مریم امیرواقفی با عنوان «یادآوری خاطرات عضلات» نهم تا ۲۶ تیر دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست. آثار امیرواقفی شامل میکس مدیا، ویدئوآرت و مجسمه است.

«برای تو در اینجا نوشته‌ام» در پروژه‌های آران

نمایشگاه آثار بهار صمدی با عنوان «برای تو در اینجا نوشته‌ام» نهم تا ۲۳ تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

«سیب سبز» در بُستان

نمایشگاه نقاشی از آثار مهدی حسینی با عنوان «سیب سبز» نهم تا ۲۱ تیر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

«مستور و مست» در گالری آریا

نمایشگاه آثار طراحی و نقاشی محمدحسن حامدی با عنوان «مستور و مست» به همراه رونمایی از کتاب مجموعه شعر «یک ربع مانده به سه» نهم تا ۱۹ تیر به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه شامل ۳۵ اثر است که بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ خلق شده‌اند.

«در ابتدا کلمه بود» در گالری ویستا

نمایشگاه آثار نقاشی شینا خراسانی با عنوان «در ابتدا کلمه بود» نهم تا ۱۹ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ برپاست.

نمایش آثار علی نصیر در گالری اُ و بنیاد لاجوردی

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی علی نصیر دوم تا ۳۰ تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گالری اُ و بنیاد لاجوردی گزیده‌ای از ۴۰ سال فعالیت هنری علی نصیر را با افتخار به نمایش می‌گذارند. آثار و فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت نقش بسیار مهمی بر تحول هنر معاصر ایران ایفا کرده‌ است. نمایش پیش‌رو در دو بخش در گالری اُ و بنیاد لاجوردی از دوم تا ۳۰ تیر برگزار می‌شود. تمرکز نمایش گالری اُ بر روی آثار اخیر و بنیاد لاجوردی بر آثاری که میان سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۴۰۰ خلق شده‌اند و برخی تاکنون در ایران به نمایش درنیامده‌اند است. این نمایش گزیده‌ای از نمایشی جامع به کیوریتوری هدا اربابی و ارکیده درودی است که بنا بود در ابتدای پاییز سال گذشته در موزه‌ هنرهای معاصر افتتاح شود.»

بنیاد لاجوردی با نمایشگاهی با عنوان «مروری بر چهار دهه آثار علی نصیر» دوم تا ۳۰ تیر دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان آثار این هنرمند پیشکسوت است. این بنیاد در خیابان کریمخان، خیابان نجات‌الهی ‌(ویلا)، خیابان سپندشرقی، پلاک‌۲۰، ساختمان ۳۲ واقع شده است.

«پشت به پشت» و «پرنده‌های آوازخوان شش صبح»

نمایشگاه‌های انفرادی «پشت به پشت» آثار حسین چراغچی و «پرنده‌های آوازخوان شش صبح» آثار هیوا علیزاده، دوم تا ۲۷ تیر روزﻫﺎی هفته ۱۲ ﺗﺎ ۲۰ و ﺟﻤﻌﻪ‌ها ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی ‎ﻣﯿﺪان ﻫﻔﺖ ﺗﯿﺮ، ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻣﻔﺘﺢ ﺟﻨﻮﺑﻰ، ﺑﻦ‌ﺑﺴﺖ ﺷﯿﺮودی، ﭘﻼک ۲۵ دایر هستند. ﮔﺎﻟﺮی دوﺷﻨﺒﻪ‌ﻫﺎ ﺗﻌﻄﯿﻞ اﺳﺖ.

«بی‌اندامِ سفر» در ریشه۲۹

نمایشگاه «بی‌اندامِ سفر» مجسمه‌هایی از شهریار رضایی دوم تا ۲۶ تیر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برپاست.

«به دستش بیار قبل از اینکه فراموش کنی» و «سوپر مارکت»

نمایشگاه‌های گروهی حجم و چیدمان از آثار هانیه رحیمیان و شیوا اباذریان با عنوان «به دستش بیار قبل از اینکه فراموش کنی» و «سوپر مارکت» از آثار هنرمندانی همچون علی ملک، فراز ناصر شریف، امید بنکدار، امیرمهدی زاهدی، امیرعلی شیرزاد، سارا عابدینی، آیلین افراس، بهار بنی‌هاشمی، مهروز بلادی و مونا کلهرودی دوم تا ۲٣ تیر در ‎مجموعه معاصر سو از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نشانی خیابان نجات الهی (ویلا)، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، پلاک ٣٠ دایر است. این مجموعه روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

فرح اصولی، رعنا فرنود، فریده لاشایی، گیزلا وارگا سینایی

نمایشگاه گروهی از آثار فرح اصولی، رعنا فرنود، فریده لاشایی و گیزلا وارگا سینایی دوم تا ۲۳ تیر به جز روزهای شنبه و یکشنبه‌ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست.

«نامش، طبیعت است» در عصر

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «نامش، طبیعت است» با آثاری از سعیده سعیدی، هانیه آزموده، عطیه قلندری، نرگس خادمی، مونا جانی‌خان و شایسته حریری دوم تا ۲۳ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«روز هشتم؛ سکوت» در گالری شیدایی

نمایشگاه گروهی «روز هشتم؛سکوت» با نمایش آثار مهدی حسینی، زنده‌یادکامبیز درمبخش، پوریا پرهیزکار، سحر آزادمهر، مهسا اسدی، آرزو زرگر، فاطمه حسنی، سها درخش، شرمین شالباف، محدثه طاهری و پارمیس فخرا با نمایشگاه‌گردانی صدف کیانی دوم تا ۲۳ تیر یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی خیابان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک دایر است. گالری روزهای شنبه تعطیل است. تماشای آنلاین آثار در وبسایت گالری شیدایی به نشانی www.sheydaeigallery.com امکانپذیر است.

«پنجره‌های کور: آقای سوث واقعا چه‌کار می‌کند؟» و «آستانه»

نمایشگاه‌های عکس روزبه ملکی با عنوان «پنجره‌های کور: آقای سوث واقعا چه‌کار می‌کند؟» و اشکان دانشمند با عنوان «آستانه» با همکاری نشر توالی، دوم تا ۲۳ تیر ساعت ۱۶ تا ۲۰ به غیر از دوشنبه‌ها در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برپاست.

نقاشی‌های فرشید ملکی در هور

نمایشگاه نقاشی‌های فرشید ملکی دوم تا ۲۳ تیر به جز شنبه‌ها همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک ۱۲ دایر است.

«در بند» در خاک

نمایشگاه مجسمه‌های بهداد لاهوتی با عنوان «در بند» دوم تا ۲۲ تیر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری خاک به نشانی خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، شماره یک برپاست.

«جان اشیا» در گالری بینش

نمایشگاه گروهی طبیعت بی‌جان با عنوان «جان اشیا» با آثاری از ابوالفضل ابراهیمی، وحید ایروانی، سهیلا اینانلو، زیبا بنیادی، جمیله پوروثوقی، زینب حسینی، مریم حیدری رامشه، مریم خلقتی، شهرزاد درستکار، مهدیه رضایی، رضا زیارانی، نیلوفر ساسانی، صدف صبوحی، سپیده صولتی، عاطفه غفاری، زینب کاهه، عباس لطیفی و سامان نقی فام ٢۶ خرداد تا ۲۶ تیر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بینش به نشانی جنوب چهار راه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ برپاست.

«گربه‌ها در پی پرنده‌ها در پی موش‌ها»

نمایشگاه انفرادی نقاشی زهرا نوری‌زنوز با عنوان «گربه‌ها در پی پرنده‌ها در پی موش‌ها» ۲۶ خرداد تا ۲۶ تیر به جز روزهای شنبه و دوشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ دایر است.

«ساخت بهشت» در گالری ایکس هما

نمایشگاه گروهی «ساخت بهشت» با آثار هنرمندان مریم اشکانیان، آیدا علیزاده، بهاره بابایی، آلاء دهقان، سارا راه‌انجام، نجوا عرفانی، راحله نورآور، نجمه پاشایی، مائده سالار، صدف سیدرضایی و فاتی سیرفی ۱۹ خرداد تا ۲۰ تیر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج دایر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.