نمایشگاه های «انعکاس»، «اولین نقاش»، «نان و سیرک» و مجموعه آثاری از عکس، هنرهای حجمی و نقاشی از روز گذشته در گالری های تهران افتتاح و میزبان علاقمندان شده است.

گالری های تهران با ۱۵ افتتاحیه میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، روز گذشته ۲۵ مردادماه گالرهای تهران با ۱۵ افتتاحیه نمایشگاه میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی بودند و بسیاری هنرمندان آثار حجمی، نقاشی‌ و عکس های خود را در معرض دید دوستداران هنر قرار دهند. در این گزارش قصد داریم به معرفی نمایشگاه های تازه افتتاح شده در گالری های سطح تهران بپردازیم.

نمایشگاه «نان و سیرک» مجموعه نقاشی های الیکا هدایت است که روز گذشته در گالری دستان +۲ افتتاح شد، این نمایشگاه تا ۲۲ شهریورماه برپاست و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

همچنین نمایشگاه نقاشی جاوید عندلیب با عنوان «اولین نقاش» در گالری آس برپا شده است. عندلیب  در توضیح نمایشگاه خود آورده است: «اولین نقاش یعنی انسانی که برای اولین بار نقاشی کرد؛ مسلماً نه با هدف خلق یک اثر هنری بلکه با انگیزه‌ای مشابه با اولین شکارچی، اولین کشاورز و ...؛ با انگیزه بقا. هرچند که اصل این نیاز تا به اکنون و در هنرمند امروزی نیز کم و بیش ثابت باقی مانده اما مفهوم و کارکرد اثر هنری به طور قطع، دچار دگرگونی بسیار شده است. اساس این دگرگونی حافظه و ذهن است که به پشتوانه ساختار زبان در مواجهه با هر پدیده‌ای معنای تازه‌ای تعریف می کند. انباشت هزاران ساله این تعاریف در ذهن، در یک روند تکراری و تاریخی است که همواره منجر به خلق معناهای تازه بر مبنای معانی پیشین می‌شود. این معناسازی به عنوان یک مکانیزم اولیه در راستای بقا و رشد، همچنین می‌تواند موجب بروز خطا در دریافت واقعیت‌های عینی شود. در دنیای امروز، گاه مرز مابین این واقعیت‌ها به قدری گنگ و فاصله این تعاریف انباشت شده تا واقعیت دست اول آنقدر زیاد می‌شود که نه تنها مفهوم و کارکرد اولیه خود را از دست می‌دهند بلکه به راحتی قابل تحریف هستند. اینجا نقاشی می‌تواند گریزی باشد برای تجربه دوباره اولین‌ها، بازگشت به اصالت معنا». این نمایشگاه تا ۴ شهریورماه در گالری آس به نشانی شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ میزبان علاقمندان است.

نمایشگاه انفرادی نقاشی «شادوف» شامل مجموعه آثار چکامه تارنما است که تا ۳۰ مرداد در نگارخانه شیث به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی برقرار است.

همچنین نمایشگاه نقاشی «سری قایق» شامل مجموعه آثار محمد عباسی است که تا ۵ شهریورماه در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

نمایشگاه گروهی نقاشی آثار هنرمندان معاصر نیز در گالری آیریک برگزار ‌شده است که تا ۳۱ مردادماه برپا خواهد بود. اکرم ایزدی، الهه حاجی عرب، محدثه زندی و صدیقه غفوری زاده از هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش درآورده اند. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه به گالری آیریک واقع در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع ایریک‌سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

نمایشگاه گروهی «خانم و آقای هنرمند» با آثاری از زوج‌های هنرمند در گالری فرمانفرما برپا شده است. در این نمایشگاه تجربه هنرمندانه زندگی مشترک میان زوج‌های هنرمند که گونه ای دیگر از زندگی را پیش رویمان خواهند گذاشت به نمایش در می آورد و به این موضوع می‌پردازد که آیا زوج‌های هنری، زندگی مشترکشان را هنرمندانه تجربه کرده اند یا مانند زوج‌های شاغل در هر رشته کاری دیگری تنها زندگی را نگریسته اند. همچنین نشست «تحلیل روانکاوانه آثار توسط متخصصین» سه شنبه ۲۹ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ در گالری فرمانفرما برگزار خواهد شد.

سعید رمضانیان، جمشید حقیقت شناس، هومن خطیبی، خسرو سینایی، ایرج اسکندری، فرح اصولی، شهلا آرمین، حبیب الله آیت اللهی و ... از هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ۱۵ شهریورماه برقرار است و علاقمندان برای بازدید از آن می توانند به گالری فرمانفرما واقع در خیابان کریم‌خان‌زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «انعکاس» نیز تا ۳۰ مردادماه در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست. علی براتی، مونا نوذری، سیمرا کیمیاقلم، نوید خرم دل، امیرحسین کردستانی، آرمیتا دلاوری و ... هنرمندانی هستند که آثارشان را در این نمایشگاه مقابل دید علاقمندان گذاشته اند.

همچنین نمایشگاه مجسمه حمیدرضا فتوحی با نام «حمین هوالی» تا ۴ شهریور در گالری ساربان برپاست. علاقمندان می‌توانند به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی دیگری نیز با نام «انعکاس» در گالری احسان برپاست که در آن آثار هنرمندانی چون نگین مستوفی، محمد مشاقی طبری، شمیم کشاورزی، محمود کاملی و ... به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ۳۰ مردادماه در گالری احسان واقع در اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان علاقمندان است.

نمایشگاه «خارج از محدوده» مجموعه آثار ۱۹ هنرمند زن در رشته‌های هنری و متریال‌های متفاوت است که در گالری آرتیبیشن به نمایش درآمده است. در این نمایشگاه هنرمندانی از ۴ رشته مجسمه، نقاشی، ویدیو آرت و اینستالیشن آثار خود را در معرض دید قرار داده اند. پریناز تقی پور، شیما فریدنی، سمیه فعال، هنگامه صدری، نوشین نفیسی و ... از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه گروهی  تا ۳ شهریور در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا) ، پلاک ۶ برپاست.

گالری لاله نیز این روزها میزبان نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان خودآموخته است. این نمایشگاه دربردارنده آثار نقاشی و حجم از ۱۱ هنرمند خودآموخته با ویژگی ها و گرایش های متنوع و خلاقانه است. تفاوت این رویداد با دوره های پیشین در این است که علاوه بر نمایش آثار ۵ هنرمند خودآموخته شناخته شده، آثار ۶ هنرمند جدید نیز با همکاری موزه مکرمه قنبری معرفی می شود؛ هنرمندانی که آثارشان برای نخستین بار به نمایش در می آید. علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۷ شهریوماه به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

همچنین نمایشگاه «نقش همدلی» شامل مجموعه آثار خوشنویسی و نگارگری، کاری از سعید باستانفر و محمود صفری است که تا چهارشنبه ۳۰ مردادماه در نگارخانه گویا برپاست. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان کریمخان زند، روبروی ایرانشهر، پلاک ۸۹ مراجعه کنند.

نمایشگاه تاپستری «گسست» شامل مجموعه آثار فریبا بروفر است که تا ۶ شهریورماه در گالری ثالث برپاست. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «آدم- گیاه» مجموعه آثاری از سمیرا اسکندرفر، رزیتا شرف‌جهان، حامد صحیحی و فرهاد فزونی است که تا ۳۰ مردادماه در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ میزبان علاقمندان است.

نمایشگاه عکس «استعداد ای.‌جی ۳» مجموعه آثار شاهین دانشفر و آرش میرزایی قاضی است که تا ۳۱ مرداد در گالری Ag واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ برپا است.

همچنین نمایشگاه گروهی تن، نمایشگاه چیدمان، «پرسه»، «توما»، «پرسه ای از رنگ»، «نقش خود»، «سه در سه» و ... که در شاخه هایی همچون نقاشی، حجم، عکس و ... است همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و تا پایان مرداد و اوایل شهریورماه جاری برقرار خواهند بود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.