عملیات اجرایی نخستین تقاطع چهارسطحی شمال شرق کشور روز جمعه با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر در مشهد آغاز شد.

عملیات اجرایی نخستین تقاطع چهارسطحی شمال شرق کشور در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: زیرساخت های شهری ‌از اقدامات مهم است که همگام با توسعه شهرها، شهرداران و شوراهای شهر نیز باید در این زمینه گام بردارند و مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور باید در این زمینه پیشتاز باشد.

علیرضا رزم حسینی افزود: علاوه بر خدمات شهرداران دوره های قبل، شورای پنجم و شهرداری مشهد در تلاش برای اجرای پروژه‌ های مهم شهری هستند و باید یک هدف‌ گذاری در زمینه معرفی مشهد به عنوان شهر سالم در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و بهداشتی با مشارکت اجتماعی وجود داشته باشد. 
وی اظهار داشت: مشهد این قابلیت را دارد که به عنوان شهر نمونه کشور معرفی شود، در استانداری نیز در زمینه تقویت پروژه‌ های شهری کمک خواهیم کرد تا این شهر آبادانی و پیشرفت های بیشتر داشته باشد. 
وی گفت: پروژه تقاطع چهارسطحی نیز از پروژه های بسیار مهم برای رفع مشکل ترافیکی است و سایر پروژه های حمل و نقل در مشهد نظیر قطارشهری با سرعت خوب و کمک دولت در حال اجراست.
رزم حسینی افزود: این تقاطع که امیدواریم به نام آزادگان نامگذاری شود از اولین تقاطع هایی است که می تواند در شان آزادگان باشد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: تقاطع میدان نمایشگاه دارای چهار سطح است که سطح منفی یک آن بولوار نمایشگاه را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل می کند و سطح صفر آن به صورت میدان اجرا می شود.
خلیل الله کاظمی افزود: سطح مثبت یک این تقاطع، شرق بزرگراه امام علی (ع) را به غرب این بزرگراه و به سوی چناران متصل می‌ کند و سطح مثبت دو آن نیز دارای دو چپگرد است که یکی از بزرگراه امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه و دیگری غرب بزرگراه امام علی(ع) از سمت چناران را به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی متصل خواهد کرد.
وی اظهار داشت: این پروژه با اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال طی ۲ سال احداث می شود.
وی گفت: روزانه ۶ میلیون سفر در مشهد انجام می شود که ۵۰ درصد این سفرها با وسایل نقلیه شخصی صورت می گیرد و در داخل شهر مشهد اعتقادی به احداث تقاطع و دوربرگردان نداریم چون گره ترافیکی را حل نمی‌ کند.
کاظمی افزود: اولویت این است که در رینگ پیرامونی شهر طبق طرح جامع، رمپ‌ ها و دوربرگردان‌ ها احداث شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: با اجرای مناقصه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان مجری و پیمانکار این پروژه انتخاب شده و موضوع مناقصه نیز با مدل قرارداد ٢۵ درصد نقد و ٧۵ درصد غیرنقد در قالب اعطای مجوز پروانه ساختمانی، زمین و ساخت تقاطع چندسطحی در روزنامه های کثیرالانتشار و همچنین از طریق فضای مجازی در سراسر کشور انتشار یافت.
احمد نوروزی افزود: در شورای پنجم با هرگونه موارد ترک تشریفات مخالفت شده و سعی شده است مسائل و موضوعات در فضای باز انجام شود تا همه در جریان پروژه ها و موضوعات مختلف قرار گیرند.
وی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته به رغم رکود، تمام پروژه های عمرانی در شهر مشهد پیش رفته و هیچ پروژه عمرانی به دلیل کمبود منابع مالی متوقف نشده و بدهی های مربوط به گذشته پروژه ها نیز تسویه شده است.
این پروژه منجر به اتصال چهار محور بزرگ شامل بولوار نمایشگاه به بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی، بولوار امام علی (ع) به بولوار مهدیه و دو چپگرد بولوار امام علی (ع) به سمت وکیل آباد و بولوار مهدیه به سمت بولوار آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.