پس از قطعیت احکام مجازات اعدام ۲ تن از عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، رییس کل دادگستری استان فارس از اجرای این حکم در آینده نزدیک خبر داد.

حکم اعدام دو ‌تروریست‌ حمله به حرم شاهچراغ تأیید شد

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر اقصی نقاط کشور خواستار اشد مجازات تروریست‌ها بودند گفت: روند رسیدگی دقیق به پرونده متهمان در مرحله دادسرا و دادگاه با دقت و رعایت دقیق موازین قانونی و حضور وکلای قانونی متهمان انجام شد و حکم اولیه مجازات اعدام این متهمان در روزهای پایانی سال گذشته صادر شد.

وی با بیان اینکه رای صادره در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز پس از اعتراض وکلای متهمان دیوان عالی کشور رسیدگی شد، افزود: پس از رسیدگی مجدد به این پرونده در مرجع عالی قضایی کشور رأی اولیه اعدام ۲ تن از تروریست‌ها که نقش مستقیمی در طراحی حمله و پشتیبانی از عامل اصلی ترور داشتند در دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

رییس کل دادگستری فارس خاطرنشان کرد: دادگستری استان از ابتدای این حادثه تلخ رسیدگی سریع، دقیق و قانونی را در دستور کار خود قرار داد که طی شدن همه مراحل قانونی این حکم به زودی اجرا خواهد شد.

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در مغرب چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ منجر به شهادت ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۵ تن از خادمان و زائران حرم احمدی شد و عامل اصلی حمله در درگیری با نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.