وزیر بهداشت گفت: برای کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران، باید تعداد موتورلانس‌های اورژانس افزایش یابد.

وزیر بهداشت: تعداد موتورلانس‌ها باید افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین،  بهرام عین‌اللهی امروز در مراسم افتتاح نخستین پایگاه  تخصصی اورژانس هوایی استان تهران در بوستان ولایت اظهار کرد: حوزه سلامت یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و امروزه قوی‌ترین حوزه سلامت را در منطقه داریم.

وی با بیان این‌که متوسط هوش ایرانی‌ها از متوسط هوش جهانی‌ها بالاتر است، گفت: علیرغم همه تحریم‌ها، می‌توانیم در حوزه اورژانس افتخارآفرین باشیم و امیدواریم بتوانیم بالگردهای اورژانس را نیز در داخل کشور بسازیم. اورژانس ایران یکی از افتخارات بزرگ نظام سلامت ماست و انتظار ما این است که اورژانس پژوهش‌های کاربردی برای بررسی خدمات ارائه شده و علل بروز مصدومیت‌ها انجام دهد و مرتباً پایش کند که در استان‌های مختلف کدام مصدومیت‌ها و حوادث بیشتر رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت افزود: تعداد موتورلانس‌های اورژانس باید افزایش یابد زیرا به کاهش زمان رسیدن  اورژانس بر بالین بیماران در تهران کمک می‌کند و در شهری مانند تهران که ترافیک زیادی دارد، به نجات جان بیماران کمک شایانی می‌کند.

اورژانس , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین تصریح کرد: در اربعین سال جاری باید برای مقابله با گرمازدگی‌ها اقدامات لازم توسط سازمان اورژانس  کشور انجام شود. 

گفتنی است اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی استان تهران که امکان تعمیر و نگهداری بالگردهای اورژانس در آن وجود دارد، همزمان با عید سعید غدیر در مراسمی با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور افتتاح شد. 

این پایگاه اورژانس هوایی در بوستان ولایت با حمایت‌های هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و سازمان اورژانس کشور راه اندازی شده و در این پایگاه، برخی تجهیزات و قطعات مورد نیاز تعمیر بالگردهای اورژانس، فراهم شده است.

در این پایگاه تخصصی اورژانس هوایی، قابلیت نشست و برخاست ۸ دستگاه بالگرد به طور همزمان فراهم شده و به زودی دیسپچ اورژانس هوایی با امکان رصد ۵۲ بالگرد اورژانس کشور در این پایگاه، راه اندازی می‌شود. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.