نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: خراسان رضوی در روز عید غدیر پیشتاز اجرای طرح جوانی جمعیت است و اهداء ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند آغازگر یک راه است.

قاضی‌زاده هاشمی: خراسان رضوی پیشتاز اجرای طرح جوانی جمعیت در کشور است

به گزارش قدس خراسان، احسان قاضی‌زاده هاشمی امروز ۱۶ تیرماه، در آیین اهداء ۱۲۱۰ قطعه زمین رایگان به خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در خراسان رضوی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی‌ از افتخارات مجلس یازدهم تصویب قانون جوانی جمعیت بود، یکی از ۳ قانونی که در دیدار نمایندگان مجلس با رهبری، مقام معظم رهبری از آن یاد و تقدیر کردند.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت در حال اجرایی شدن است که بابت آن از دولت تقدیر می‌کنیم. دولت برای اجرای این قانون در استان‌ها پای کار آمده است.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز خراسان رضوی در روز عید غدیر پیشتاز اجرای قانون جوانی جمعیت است، گفت: اهداء ۱۲۱۰ قطعه زمین آغازگر یک راه است، البته در بودجه بر تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: پای کار آمدن وزارت راه و شهرسازی در این عرصه و اهداء تسهیلات در راستای قانون جوانی جمعیت جای تقدیر دارد. ضرورت اجرای این قانون اجتناب‌ناپذیر است، انشالله اهداء این تعداد قطعه زمین رایگان تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

ستاد خانواده و جوانی جمعیت در وزارت کشور تشکیل شد

همچنین زینب اختری، مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور در این مراسم خاطرنشان کرد: براساس وظیفه‌ای که در قانون جوانی جمعیت برعهده استانداران در وزارت کشور قرار داده شده بود، آن‌ها موظف به نظارت، ارزیابی و راهبری کل قانون بودند.

وی افزود: وزیر کشور در این خصوص دغدغه‌مند است و افزایش جمعیت را مهم‌ترین مسئله کشور می‌داند. جوانی جمعیت از لحاظ فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و امنیتی اهمیت ویژه‌ای دارد و جا دارد بر روی آن تمرکز کرد و انرژی زیادی دولت روی آن بگذارد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: ستاد خانواده و جوانی جمعیت در وزارت کشور تشکیل شد و در استان‌ها توسط استاندار و دبیران ستاد، راهبری شد. اتفاق‌های خوبی در کل استان‌ها در این دهه در حال انجام است و باید امید و امیدواری را بین مردم افزایش دهیم و دولت باید در این مسیر پرقدرت و پرتوان پیش برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.